2014·day zero project

Day Zero Project – Doel 86 Een deken haken d.m.v. Granny squares #1

Nee, dit doel heb ik nog niet behaald, want ik kan je vertellen, dat duurt nog wel even!
Inmiddels ben ik wel aan dit doel begonnen en vind het ontzettend leuk om al die vierkantjes te mogen haken. Oké, misschien piep ik na 50 granny squares wel anders, maar dat zien we dan wel weer.
Lees gauw meer, want dan vertel ik je waarom ik kies om deze granny square deken te maken.
granny squares

Allereerst wilde ik een vrolijke deken, omdat ik iets gezelligs wilde als ik op de bank zit. Ik koos voor regenboogkleuren. De deken ga ik in regenboogstijl haken door middel van granny squares. Granny squares zijn de wel bekende gehaakte vierkantjes. Mocht je nog niet weten wat ik bedoel na mijn uitleg en de foto’s, Google dan even. Er komt dan heel wat moois tevoorschijn.
Ik heb berekent dat mijn deken 14 vierkantjes breed en 10 vierkantjes lang gaat worden. Reken maar uit, dat zijn 140 granny squares die ik ga haken.
De kleuren ga ik als volgt gebruiken, 2 kleuren per vierkantje: rood-oranje, oranje-geel, geel-licht groen, licht groen-donker groen, donker groen-licht blauw, licht blauw-donker blauw, donker blauw-paars en paars-rood.

patroon
Het patroon voor de granny deken uitgetekend.

Inmiddels ben ik met mijn 16e granny square bezig en heb ik de regenboogvolgorde bijna 2 keer gehaakt. Uiteraard als mijn 16e granny af is.

granny square

Als de deken af is, zal ik nog een update plaatsen hoe het hele proces is verlopen met het maken van de deken.

Liefs,
Jessica

4 gedachten over “Day Zero Project – Doel 86 Een deken haken d.m.v. Granny squares #1

Geef een reactie

