2014·Opgemaakt

Opgemaakt – September – Oktober – November

In mijn zoektocht naar ‘groenere producten’ vind ik heel veel interessante producten en deze test ik met liefde. Ook maak ik oude (niet groene) producten op, want weggooien vind ik zonde.
Lees gauw verder om te kijken wat ik de afgelopen drie maanden opmaakte en wat ik er van vind.

  • Trekpleister een lap pleisters
    Pleisters vliegen er doorheen, komt ook omdat ik m’n voet af en toe moet afplakken door behandelingen. Trekpleister eigen merk is proefdiervrij + dit zijn fijne pleister en blijven goed plakken. Deze heb ik inmiddels weer opnieuw gekocht.
  • CandleEco – 75 waxine lichten
    Deze waxine lichtjes worden gemaakt van recycled ecowas, van dierlijke- en plantaardige oliën en vetten. Hoofdingrediënt is gebruikt frituurvet (o.a. zonnebloemolie). De kaarsen stinken ook een stuk minder als je ze uit doet. Ze zorgen ook dat je plafond niet zo snel zwart wordt, bij wijze van, i.p.v. gewone waxinelichten. Ik kocht deze bij http://www.heelbewust.com De kaarsen zijn van het merk Dipam.
  • Trekpleister wattenschijfjes
    Ik had her en der wat half opgemaakte verpakkingen liggen en bij elkaar afgelopen drie maanden drie pakjes opgemaakt. Trekpleister is proefdiervrij en deze koop ik keer op keer opnieuw.IMG_20141202_095520
  • xxBy Mexx Mysterious
    Een hele lekkere geur van Mexx. Inmiddels is de geur niet meer te koop in de winkels. Laatst spotte ik nog wel een andere variant van deze serie bij de Action. Op me werk kocht ik van de geur Mysterious gauw nog een nieuwe toen ze er nog waren.
  • Loreal Haarkleur Preference in de kleur 3.66.
    Ik ben dan ook zo’n muts die de verkeerde kleur haalt (lees 6.66), want dan weet ik niet meer welke rood ik heb gehad. 3.66 is de goede! 6.66 is namelijk licht rood en wordt sneller faal/verkleur rood. Binnenkort ga ik naar Duitsland om nieuwe haarverf te halen. Dit merk is niet proefdiervrij helaas, maar werkt wel het beste. Ik heb al keer haarverf gehad van De Tuinen, maar dit was er heel snel uit!
    IMG_20141202_095624
  • Trekpleister scheermesjes
    Deze mesjes blijf ik tot nu het fijnste vinden! Helaas is er een grootverpakking voor in de plaats gekomen met andere mesjes waarvan ik weet ze dat niet fijn zijn :(. Binnenkort maar even bij Kruidvat kijken of die ze nog wel hebben.
  • Venus & Olaz mesje
    Hmmzz ik dacht ik probeer wat anders uit. Dit viel me wel tegen. Ik vond de mesjes vrij snel bot. Heb jij ook mesjes van Venus & Olaz en is dit bij jouw ook het geval? Laat het me even weten.
    Ik heb een voordeelverpakking gekocht, dus het duurt nog wel even voordat ze op zijn. Opnieuw kopen ga ik met deze mesjes mooi niet doen.
  • Demak-up oogmake-up remover pads
    Dit is de ideale meeneem verpakking voor weekendjes weg of vakanties. Deze had ik nog open van het familieweekend in september. Hoogste tijd om het op te maken, want als je het te lang open laat staan dan drogen de pads uit. Ik heb nog een flinke tijd mee gedaan, want hier zitten er geloof ik 30 in.
    Deze pads koop ik keer op keer opnieuw, puur voor het gemak op vakantie.
  • Skinlite masker pads in sinaasappel
    Deze relaxpads deden nog maar weinig. Ik had deze al heel lang liggen en de hoogste tijd om op te maken. Dit soort producten koop ik niet opnieuw, want eigenlijk gebruik ik het toch niet. Net als maskers.
    IMG_20141202_095743
  • Yes To Tomatoes shampoo
    EIN-DE-LIJK is deze shampoo op! Ik heb hier ongeveer 2 jaar over gedaan. Tussendoor heb ik wel andere shampoo’s gebruikt. Ik vond het zeker een fijne shampoo en zou em zeker weer opnieuw kopen, alleen kom ik nu teveel andere natuurlijkere shampoo’s tegen. Voordeel: een halve liter shampoo, dus je hoeft niet snel een nieuwe fles te kopen! Yes To is proefdiervrij en voor ongeveer 98% natuurlijk.
  • Loreal mini haarspray
    Deze haarspray had ik al heel lang. Ik gebruik het alleen als ik m’n haar krul of stijl, wat maar een enkele keer is. Loreal koop ik niet opnieuw, omdat het geen natuurlijk(er) merk is. Ik weet dat er groenere varianten te krijgen zijn. Momenteel heb ik nog een grote bus in gebruik en heb ik nog geen nieuwe nodig.
  • Lavera Orange douchegel
    Jummiee!! Ik hou van deze geur! Een product wat voor een groot deel natuurlijk is en proefdiervrij.
    Deze kocht ik weliswaar in Duitsland bij de DM, maar is vast in Nederlandse webshops te krijgen.
    IMG_20141202_095916
  • Catrice wenkbrauwgel bruin
    Een superfijn product. Tegenwoordig kan ik niet meer zonder, maar wel weer zonder wenkbrauwpotlood.
    Jammer dat ie op is, maar ik heb nu een iets natuurlijkere variant in gebruik.
    Mocht ik niet zo snel in Duitsland zijn, dan koop ik deze lekker opnieuw. Ook zeer budgetproef, proefdiervrij en makkelijk te verkrijgen bij Kruidvat en Trekpleister.
  • Urban Decay Mascara
    Deze mascara was superfijn in gebruik! Jammer dat het een mini was. Het merk is niet meer in Nederland te koop. Mocht ik in het buitenland bij een Sephora komen, zal ik er zeker weer even naar kijken. Het merk is wel aan de prijzige kant namelijk.
  • Loreal Miss Manga Mascara
    Gekocht omdat ik een nieuwe mascara nodig had en deze was toen in de aanbieding. Ik vind deze mascara helemaal niet fijn. Hij klontert heel erg en brengt dik aan. Ik zou deze niet opnieuw kopen, ook omdat het merk niet proefdiervrij is.
  • Sleek roze eyeliner
    Een product wat ik zeer leuk vond en andere reacties gaf als je roze eyeliner op deed. De eyeliner was goed aan te brengen. Nu was de eyeliner toch wat droog geworden en begon te prikken. Tijd om deze weg te doen. Sleek is proefdiervrij, dus deze zou ik wel weer opnieuw kopen.
  • Catrice Liquid Liner in Zilver
    Op zich een fijne eyeliner met een viltenkwastje. Persoonlijk ga ik liever voor een echt kwastje. Zilver was een kleur die ik niet vaak gebruikte. Nu was de eyeliner zodanig op dat ik er niks meer uit kreeg. Catrice is proefdiervrij. Ik ga deze niet opnieuw kopen, omdat ik liever een fel kleurtje, zwart of bruin gebruik als eyeliner. IMG_20141202_100102
  • Nagellak, kwast en Essence eyeshadow Quatro
    Al deze nagellak, een kwast en het palette van Essence gaan allemaal de prullenbak in. De nagellak is niet goed meer, uitgedroogd of heel erg stroperig (jammer!). De kwast was niet fijn en was zeer budget. Het palette had ik bewust nog gebruikt de laatste tijd om het op te maken. Ik heb het palette weggedaan omdat de pigmentatie het liet af weten. Het palette had ik dan ook al 5 jaar liggen.

Dit waren de producten die ik heb opgemaakt in de maanden september, oktober en november.
Wat heb jij de laatste tijd opgemaakt? Let je ook op producten die proefdiervrij zijn?

Liefs,
Jessica

7 gedachten over “Opgemaakt – September – Oktober – November

  1. Ik gebruik altijd de Venus Breeze. Eerst de gewone standaard, daarna de Spa, die vond ik beide erg fijn, geen problemen met snel bot worden. Nu heb ik voor het eerst die met Olaz, als het niet bevalt ga ik gewoon weer terug naar de standaard Breeze.

Geef een reactie

