2015·Stash·Uncategorized

Beautystash in aantallen

Bij Lucinda, van Lucinda in Wonderland zag ik dit leuke artikel. Een overzicht van je stash in aantallen. Ik heb lang niet zo veel beautyspullen, maar ik vind het wel leuk om eens te weten hoeveel ik van alles heb, maar ook wat ik wel of niet gebruik.

 

Mijn everyday bakje
Mijn everyday bakje

Hier heb ik de verschillende categorieën staan met het aantal erachter. Bij sommige dingen vertel ik je er meer over, andere categorieën zullen voor zich spreken.

  • Make-up kwasten: 24, waarvan ik maar een klein deel gebruik. Daar kan ik nog in minderen.
  • Nagellak:82, dit is exlusief basecoats, topcoats, nagellak met beats (heb ik 2 setjes van), nagelverharders etc. Ik denk dat ik dan op ongeveer 100 stuks uitkom. Geloof me ik heb al de helft van m’n nagellak weggedaan naar vriendinnen en zo goed als niks erbij gekocht.
  • Lipstick: 16, waarvan voornamelijk barbieroze kleuren.
  • Lipgloss: 8. Dankzij mijn beugel gebruik ik nu lipgloss, omdat lipstick niet heel mooi past bij droge lippen door de beugel.
  • Oogschaduw paletten:
    – Grote paletten: 10 (waaronder Sleek, Urban Decay en een Z-palette)

    – Oogschaduw quatro’s: 5
    – Oogschaduw trio’s: 0
    – Oogschaduw duo’s: 0
    – Oogschaduw mono’s: 5
  • Douchegel: 15. Voorlopig hoef ik geen douchegel te kopen. Eerst maar opmaken. 😉
  • Gezichtsreinigers + doekjes etc.: 5. Als ik dit allemaal heb opgemaakt, ga ik voor de zelfgemaakte make-up remover bestaande uit gedemineraliseerd water en olijfolie. Dat werkt super en is een stuk natuurlijker! 😀
  • Gezichtsmaskers: 3. Hier ben ik ook geen fan van. Gewoon opmaken dus en koop ik ook niet opnieuw.
  • Parfum + Body Mist: 14
  • Blush: 4
  • Vloeibare eyeliner + stempels: 5
  • Body Butters: 0
  • Scrubs 0
  • Gezichtscrèmes: 5*
  • Body Lotion: 5. Ga ik gewoon opmaken. Ik ben geen fan van bodylotion of bodybutter. Brrr….
  • Highlighter: 0
  • Mascara: 5
  • Eyeliner potloden: 10. Dit is een vergeten product voor mij. Ik gebruik dit o.a. bij Koningsdag, voetbal en extreem gekleurde looks.
  • Shampoo: 4
  • Lippenbalsem: 10 
  • Bronzer: 0
  • Primer, oogschaduw en gezicht: 4
  • Haarstyling: 6
  • Lipliner: 0
  • Wenkbrauwen en alles wat er bij hoort: 4
  • Deodorant: 7
  • BB Cream: 1
  • Poeders: 1
  • Foundation: 0
  • Toner: 0
  • Handverzorging: 4
  • Concealer: 0
  • Nagellak remover: 4
  • Kwasten reinigers: 1
  • Conditioner: 0 *
  • Lipscrub: 0
  • Voetverzorging: 2
  • Haarmasker: 0 *
  • Badproducten: +/- 7 Lush badspulletjes

Totaal aantal producten: 276 (ruim 300 met alle overige niet getelde nagelspullen).
per categorie lijkt het niet veel, maar bij elkaar is het echt heel veel!

Een aanvulling op het everyday bakje, maar dit gebruik ik niet elke dag.
Een aanvulling op het everyday bakje, maar dit gebruik ik niet elke dag. Het is tevens een verzamelbakje voor troepjes.

* betekent dat ik gestopt ben met deze producten te gebruiken. Met mijn haar heb ik afgebouwd met alle producten. Op dit moment is mijn haar veel gezonder en voelt fijner aan. Ik gebruik alleen nog shampoo.
Dagcrème / nachtcrème ga ik ook afbouwen, waarbij geldt op = op. Ik wil kijken hoe het gebruik zonder ervan is en hoe mijn huid dan reageert.

Heb je de stashupdate van Lucinda ook al gelezen? Zo niet, dan moet je dat echt even doen!
Ben je van plan een aantallen artikel te maken, dan hoor ik het graag. Ik ben heel benieuwd naar jouw stash.

Liefs,
Jessica

5 gedachten over “Beautystash in aantallen

Geef een reactie

