2015·Opgemaakt

Opgemaakt – Januari, februari & maart 2015

In eerste instantie wilde ik stoppen met deze rubriek. Ik ging bij mijn vriend in wonen en dacht dat er geen ruimte was op alle opgemaakte spullen te bewaren. Daar bedacht ik een andere oplossing voor. Als het product op is, gelijk een foto maken en deze gelijk op m’n laptop in een opgemaakt mapje zetten. Dus ik kan jullie alsnog op de hoogte houden met wat ik allemaal opmaak en hoe mijn overgang naar groene(re) producten verloopt!

  • Trekpleister wattenschijfjes 80 stuks
    Een favoriet in gebruik. De wattenschijfjes zijn stevig, vallen niet uit elkaar en blijf ik eigenlijk elke keer weer opnieuw kopen. Wellicht dat ik nog ga overstappen naar de AH biologische wattenschijfjes. Deze wil ik nog wel graag een keer uitproberen.

IMG_20150423_114454

IMG_20150312_134105

  • Trekpleister mondwater fluoride zonder alcohol
    Ik heb inmiddels al een jaar mijn beugel. Ik geef mijn gebit dan graag iets meer verzorging. Ik koop mondwater zonder alcohol omdat ik mondwater met alcohol wat overdreven vind.
  • Een zakje elastiekjes
    Voor mijn beugel draag ik regelmatig ‘’s avonds losse elastiekjes. Dit zakje van 100 stuks is helemaal op. Opnieuw kopen hoef ik niet, deze krijg ik van de orthodontist en moet ik ook gewoon gebruiken.
    IMG_20150312_134041
  • Nivea mascara Lash Elastic
    Deze mascara kocht ik een hele tijd terug bij de Zeeman. Toen was er zo’n periode dat er heel veel make-up van Nivea werd verkocht bij Zeeman. De mascara was eigenlijk een gewone werkende mascara. Soms een beetje klonterig wat wel jammer was. Deze koop ik niet op nieuw omdat er ook genoeg proefdiervrije merken mascara’s bestaan.
    IMG_20150312_134029               IMG_20150312_134013
  • P2 eyelinerpen in 040 dramatic purple
    Zo jammer dat deze paarse eyeliner lichtjes uitgedroogd/op is. De pigmentatie is onwijs goed. Je moet zelfs grondig met make-up remover poetsen om alles eraf te krijgen. Ondanks dat er niet op staat dat het waterproof is, houd deze het goed vol! Ik weet niet of ze nog te koop zijn in het schap van P2. Als je ze tegenkomt zeg ik maar één ding: KOPEN!
    IMG_20150224_140917               IMG_20150224_140907
  • AH tandenstokers
    Tandenstokers gebruik ik af en toe. Ik vind het vooral fijn om mijn gebit zo goed mogelijk te verzorgen. Hiervan maakt het niet uit welk merk ik koop. Ik ga vaak voor een huismerk.
  • Yes To tomatoes conditioner
    Oeps…. Deze conditioner heb ik niet helemaal opgemaakt. Ik gebruik al enige tijd geen conditioner meer en nu begon deze echt te stinken. Vriendlief wilde hem daardoor niet verder opmaken. Als iets stinkt moet het gewoon weg, daar geef ik hem geen ongelijk in. Ondanks dat ik het zonde vind om iets weg te gooien als het nog niet op is.
    IMG_20150223_112512
  • Logona oogmake-up remover
    Naar natuurlijke make-up removers was ik heel erg op zoek. Deze heb ik niet opgemaakt, wel geprobeerd. Ik vond deze remover ten eerst niet lekker ruiken. Ten tweede haalde de remover mijn make-up er nauwelijks af. Ik gebruikte dan niet eens een waterproof mascara. Nee, jammer dan helaas maar weg, want opmaken heeft dan ook geen zin.
    IMG_20150220_135335
  • Kruidvat ultradent interdentale borsteltjes
    Deze gebruik voor mijn het reinigen tussen mijn slotjes. Deze extra verzorging is wel nodig om te voorkomen dat er tandsteen en gaatjes ontstaan. Deze haal ik regelmatig en gewoon van een huismerk. Waarom meer geld uitgeven dan nodig?
  • Alverde douchegel mint en bergamot
    Dit was een grote flop! De geur dan. Ik hou absoluut niet van mint, maar toch gaf ik het een kans. Nee deze geur koop ik niet opnieuw. Mint is iets waar je van moet houden, maar ik niet. De douchgels van Alverde vind ik trouwens wel een aanrader. Een natuurlijker merk, niet duur en te koop bij de DM in Duitsland.
    IMG_20150220_135318             IMG_20150220_135300
  • The Body Shop bodybutter in Sheabutter
    Yes, het is me weer eens gelukt om een bodybutter/bodylotion op te maken. Op zich een fijne geur wat het gebruik wat fijner maakt. Ik hou helemaal niet van bodylotion/bodybutter dus dit zou ik niet opnieuw kopen.
    IMG_20150220_135221
  • Sleek potlood Satchel 326
    Dit potlood vond ik heel fijn in gebruik totdat ik het potlood sloopte met slijpen… oeps. Dan gooien we hem maar weg. Zonde want de kwaliteit hiervan is erg goed.
    IMG_20150216_124018               IMG_20150216_124008
  • Avril Lavigne Black Star
    Ook weer een favorite geurtje opgemaakt. Inmiddels heb ik de kleine variant hiervan alweer opnieuw gekocht en in gebruik. Een zoet geurtje waar ik van hou. Jammer genoeg gaan de geuren Avril Lavigne overal uit de schappen verdwijnen/of zijn er al uit.
  • Himalaya neem & pomegranate tandpasta
    Een natuurlijkere tandpasta waar ik in het begin erg aan de smaak moest wennen. Uiteindelijk vond ik de tandpasta zijn goed zijn werk doen en dat was erg fijn. Ik schreef er een hele tijd terug een review over. Deze kan je hier nalezen: review tandpasta.
    IMG_20150206_103718            IMG_20150206_101435

Dit waren alle producten die ik heb opgemaakt en/of moest weggooien. Ik benieuwd wat er volgende drie maanden allemaal bij zit.

Zitten er producten bij die jij wel zo willen kopen om uit te proberen?

Liefs
Jessica

4 gedachten over “Opgemaakt – Januari, februari & maart 2015

    1. Ik vond het altijd een fijn product! Ik ben gaan minderen in gebruik met producten. Zo gebruik ik nu helemaal geen conditioner of een masker meer voor mijn haar. Maar deze kan ik je zeker aanraden. Plus je doet er nog eens lang mee in gebruik. Het is een fles van 500ml.

  1. Ik wist helemaal niet dat er zoiets bestond als mascara van Nivea 😉
    Wat ik wel weet is dat je Nivea (het originele zalfproduct dan) voor zoveel meer kan gebruiken dan enkel voor huidverzorging. Ik heb er een artikel over geschreven op mijn blog. Neem je een kijkje?

    1. Het is waarschijnlijk nu ook niet meer te koop. Dat andere wist ik al 😉
      Ik heb alleen even de link verwijderd. Die staat ook al bij je naam ingegeven naar je blog. Anders is het zo dubbelop.

Geef een reactie

