2015·Vakantie / Reizen

Gezocht – Vakantietips voor Tsjechië

De zomervakantie staat nog voor mij nog lang niet voor de deur, maar toch ben ik nu al aan het zoeken naar mooie campings, gebieden en nog veel meer leuke hotspots!
Afgelopen jaren hebben mijn vriend en ik steeds vakantie gevierd in Frankrijk, België, Luxemburg en Duitsland. Het meeste in Frankrijk, waaronder Parijs. Nu zoeken we iets nieuws. Ons reisdoel voor dit jaar is Tsjechië en daarvoor kan ik jouw hulp goed gebruiken!

Waarom Tsjechië?

Het lijkt ons een enorm mooi land! Veel minder toeristen dan in Frankrijk. Alhoewel volgens mij word Tsjechië langzaam ook een populair vakantieland. De natuur is prachtig om te zien en een bezoek aan Praag gaat zeker niet ontbreken. We hopen in Tsjechië gewoon op een mooi avontuur.

Praag

We zijn sowieso van plan om de stad Praag, de hoofdstad van Tsjechië,te bezoeken.
Op ons lijstje staat sowieso een bezoekje aan de oude dierentuin in de stad ”Zoologicka Zahrada”, de Joodse begraafplaats ”Stary Zidovsky Hrbitov”, de bekende Karelsbrug.
Heb je tips voor Praag, waaronder restaurantjes, bezoek waardige dingen laat het me weten!
Daarnaast wil ik van je weten: Hoe heb je Praag bezocht? Fiets, auto, lopend, tram/metro, rondvaart met een boot of hop on hop off bus?

We hebben een camping gevonden waarbij het mogelijk is om met de trein naar Praag te gaan en weer terug. Deze manier is ons bij het bezoek aan de stad Parijs heel goed bevallen! Daar kampeerden we onder Parijs en konden vrij goedkoop met de trein heen en weer naar Parijs. De treinrit duurde geloof ik 60 min heen en 60 min terug. De camping was ook niet heel duur en de plekken prima te doen. Voor meer info mag je altijd een reactie achterlaten. 😉

De stad Praag

 

Tsjechië

Na een bezoek aan de stad Praag willen we op een leuke camping staan waar in de omgeving veel te doen is. De camping mag best basic zijn, maar moet wel goede sanitaire voorzieningen hebben. Ik krijg nu al rillingen als ik moet denken aan die vieze Franse staan toiletten….
Een riviertje of zwembad zou leuk zijn, maar hoeft niet aanwezig te zijn. De omgeving vinden we belangrijker. We gaan in de vakantie altijd geocachen. Ik zeg altijd dat is het moderne schatzoeken. 😛 Bezoeken bezienswaardigheden in de omgeving. Een enkele keer zal er een kasteel bijzitten. Volgens moet je er minstens één in Tsjechië bezocht hebben, omdat het er zo prachtig uitziet in de omgeving.
Mijn vraag aan jou is:
– Mocht je een camping weten en waarom zouden we hier moeten kamperen?
– Wat is jouw ervaring met het land Tsjechië?
– Welk gebied raad je aan om te bezoeken?
– Wat moeten we zeker uitproberen qua eten? Wat is typisch Tsjechisch?

 

Het is een beetje een vage blogpost geworden. Met alle tips en hulp ben ik zeer blij!
Ik kan met alle hulp de reis nog beter plannen en bedenken of we nog willen rondreizen in Tsjechië of dat we uiteindelijk op twee campings gaan verblijven tijdens onze vakantie.

Heel veel liefs,
Jessica en ook namens mijn vriend

2 gedachten over “Gezocht – Vakantietips voor Tsjechië

Geef een reactie

