day zero project

DZP – Doel 23 Een dag met oma op stap

Geheel onverwacht had ik op een mooi moment gepland om met oma op stap te gaan naar Ouwehands Dierenpark in Rhenen!
Ik kan je wel vertellen, dat ik het erg leuk vond om mijn oma mee op stap te nemen i.p.v. andersom.
Lees meer en ik vertel je het hoe en waarom met wat leuke foto’s!

IMG_20150616_131557

Ik besloot kort van tevoren op kaartjes te bieden bij vakantieveilingen. Een tip: kijk eerst wat een kaartje kost op de website van de dierentuin (of iets anders) en wat er bij vakantieveilingen nog bij komt aan administratie kosten. Daarmee heb ik een maximum bod voor mezelf vastgesteld. En dat is mij gelukt om daarmee kaartje te winnen. Dit wilde ik jullie graag even meegeven. En nu over naar oma. πŸ˜‰

Mijn oma is al aardig op leeftijd en kan niet zelf meer ergens heen. Ze kan het wel, maar doet het niet en het mag ook niet van van de familie. Anders kunnen we oma gaan zoeken…. Mijn oma is aan het dementeren en heeft Alzheimer. Ze weet nog veel en gaat drie keer per week naar de club voor dementerende oudjes. Moet zeggen, daar heeft ze het goed voor elkaar! Ze doen er van alles, wordt gehaald en gebracht en 4x per jaar met de hele club een uitje. Oma boft even!
Ik wilde oma meenemen, moest ik net de juiste dag vrij zijn, oma geen club hebben en ik de kaartjes regelen. Oma opbellen en vertellen wanneer en hoe laat je haar komt halen. Zo gezegd, zo gedaan! Helaas is het voor zorg hebbende mensen wel lastig om uitjes te plannen. Ik kon nog de schoonmaak en de pedicure afzeggen. Tsja ouwe mensen kunnen het nog verdomd druk hebben, ook al hoeven ze helemaal niks.

IMG_8016

Oma, maar ook opa, ook al leeft opa niet meer, zorg(d)en door de weeks altijd voor mij en mijn broertje. ’s Ochtends opstaan, aankleden en hup naar opa en oma in de andere helft van de straat. (Volgens mij is zoiets echt luxe, je opa en oma in dezelfde straat hebben wonen.)Daar ontbijten, spelen met opa en oma en naar school. Weer lunchen bij opa en oma en naar school. In vakanties was het helemaal feest, lekkerΒ  de hele dag met opa spelen, mee de krant halen en boodschappen doen. Vonden ze helemaal niet erg, alleen maar leuk en gezellig!
Tot we naar de middelbare school gingen ,toen hield het een beetje op. Eigenlijk waren het net onze tweede ouders. Ze hebben zoveel gedaan voor mij, mijn broertje en ouders. En dit uitje is ook wel om iets terug te doen voor oma (&opa).
Oma heeft genoten van dit dagje uit! Ik had zo’n vermoeden dat oma de dag ervoor zelfs amper heeft geslapen. In de auto naar huis zat ze voldaan bij te slapen. Kijk mee naar wat leuke foto’s! O,ja selfies met oma’s zijn hip, moet je zuinig op zijn en van genieten!! ❀ Ben benieuwd of jullie er ook zo over denken.

IMG_20150616_143255
Selfies met je oma zijn hip! En je moet er heel zuinig op zijn voor later. ❀

Doe jij eigenlijk wel eens iets terug voor je opa, oma of andere familie?

Liefs,
Jessica

9 gedachten over “DZP – Doel 23 Een dag met oma op stap

  1. Wat ontzettend leuk en lief dat je je oma meeneemt! En inderdaad, zo’n en selfie is ontzettend leuk!
    Heel veel succes met je day zero project, ik ga nog even kijken of je wat doelen hebt die ik ook interessant vind,
    kom maar telkens niet aan die 101 πŸ˜‰

    1. Ach het is een kwestie van creatief wezen! En eigenlijk kan je het helemaal zelf invullen zoals je wilt.
      Eventueel zou je het ook later aan kunnen vullen. πŸ˜‰

      Dank je wel! πŸ™‚ Ik zou zeggen als je nog opa’s of oma’s hebt, zeker doen!

Geef een reactie

