2015·persoonlijk

Het jaar 2015

 

Het jaar 2015 was voor mij een soort rollercoaster. Er gebeurde van alles en nog wat. Ik blik nog even terug op dit jaar. Lees gauw verder wat dit jaar allemaal deed naast werken.

IMG-20150823-WA0000
Miep uit logeren bij mijn ouders. Hier kon ze lekker buiten spelen.

Vlak voor de kerstvakantie in de 2014 maakte ik de beslissing om te stoppen met mijn studie PABO. Afgelopen schooljaar deed ik het tweede jaar opnieuw door omstandigheden.
Ik was het best wel beu, moest nog harder werken en had het helemaal gehad. Ik kon niet meer. Ook dacht ik na over de toekomst. Ik zag mezelf helemaal niet gelukkig worden voor de klas. Er komt tegenwoordig zoveel bij kijken dan alleen maar leraar zijn en er zijn voor de kinderen. Het was me teveel.

Januari 2015 stond voor mij in het teken van verhuizen. Ik stopte met mijn studie en daarvoor moest ik ook mijn studentenkamer in Haarlem uit. Ik had er een fijne tijd. Tussendoor werkte ik veel.

Februari leverde ik officeel de sleutels in van mijn studentenkamer. Bye bye Haarlem en samenwonen bij mijn vriend in. Deze maand zat mijn beugel er 1 jaar in!

In maart vierde mijn opa zijn verjaardag en nodigde daar een heleboel familie en vrienden uit. Hij bedankte tevens alle mensen die op bezoek zijn geweest en veel voor hem en mijn oma hebben gedaan. Mijn opa was aangereden met de fiets en is er bovenwonder goed vanaf gekomen.
Ik vond het een heel mooi gebaar van mijn opa (en oma).  🙂
Ik zag eind maart nog de band Within Temptation tijdens hun theatertour. Geweldige muziek. Ik kan er in ieder geval geen genoeg van krijgen.
Het enige jammere vind ik wel dat als je naar een show gaat, er nog maar weinig interactie is met het publiek. Als dat er wel is, gaat het vooral naar de buitenlandse fans.
Ook gingen mijn vriend en ik nog voor ons 5 jaar samen zijn naar Soldaat van Oranje. Wat een prachtige musical!

In April ging ik met mijn moeder naar Nico Dijkshoorn. Dit was de tweede keer dat we hem zagen. Zijn vorige show deed hij met iemand samen en deze alleen. Nee, je kan het niet volledig vergelijken met de De Wereld Draait Door. Hij doet wel wat gedichten, maar ook liedjes en verhalen.
Ik was deze maand een paar dagen goed ziek! Ik ben niet vaak ziek, maar dan baal ik meestal wel. Ik werk liever dan dat ik mijn tijd verdoe met bankhangen.

In mei werd ik 25 jaar. Ik vierde het gezellig met vrienden en familie.
Eind mei ging ik met mijn werk naar de Efteling! Dat was echt heel gaaf!
De Efteling was volledig afgehuurd en al het personeel was er. Jeetje wat een mensen werken er dan bij een bedrijf haha.

In juni ging ik met een lief vriendinnetje uit eten en naar de film. Het was de hoogste tijd om even bij te kletsen <3.
Ik deed deze maand nog iets super speciaals. Ik nam mijn oma een dagje mee uit! Ze heeft echt genoten. Ik was blij dat ik iets terug kon doen.
Ik nam mijn beste vriendin een dagje mee uit naar de Apenheul. Echt heel leuk om te doen i.p.v. een cadeautje te kopen.

In juli ging ik weer uit eten met een goede vriendin en haar vriend. Gezellig bijkletsen haha.

Augustus was een leuke maand. Mijn vriend en ik waren blij dat we even ergens anders konden slapen dan thuis. Het was zomervakantie en de onderburen waren al 3 weken bezig met elke avond feest vieren tot in de vroege uurtjes(!). -.-”
Ook vierden we de suprise verjaardag van mijn schoonmoeder die 50 werd. Ze had helemaal niks doorgehad en was compleet verrast! Zo mooi om te zien met allemaal familie en vrienden. ❤
Daarna vertrokken we op vakantie naar Tsjechië. Wat een prachtig land is dat! We hebben onwijs veel gezien. Zijn onder andere in Praag geweest, gewandeld door gebieden waar we langs reden. Ook deden we onderweg bezoekjes aan Polen en heel vluchtig in Slowakije om een paar geocaches te vinden.

In september sloten we onze vakantie af met een avondje zwemmen in het Tikibad in Duinrell! De trechterglijbaan vind ik heel eng, maar ben er toch afgegaan. Geeft ook wel weer een kick. Alleen die hele snelle maar overgeslagen. Dat vond ik weer een beetje to much.
Ook haalden we die maand onze poes Miep weer op bij mijn ouders. Ze was daar lekker tijdens onze vakantie logeren. Miep had het enorm naar haar zin gehad. Ze kon lekker buiten lopen en nu weer terug in de flat en weer uitzicht vanaf het balkon.
Houd wel rekening met een kat! Niet elke kat is zo makkelijk als die van ons!
Ik zag nog een paar lieve vriendinnen en we gingen uiteten met z’n allen. O,ja vooral eten en kletsen wat we iedere keer doen. We zien elkaar niet vaak. Als je vaak in Amsterdam komt, kan ik je het restaurant ”Cannibale Royale” zeker aanraden!

In oktober was het tijd voor het familieweekend van mijn schoonfamilie.
Opa is het hoofd van de familie en iedereen gaat mee. Dus de kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen. In totaal zijn we geloof ik met z’n 21’en! Best veel dus! Opa kan ook trots zijn. Hij heeft kleinkinderen en achterkleinkinderen. De laatste twee hoor je niet veel meer. Dat maakt het ook zo speciaal.
Ook had ik nog een housewarming van een vriendin die net was verhuisd.

November ging ik naar het concert van Nightwish. Floor kan heel goed zingen en is een mooie aanvulling voor Nightwish. (NEE ik wil geen discussies over wie nou de beste zangeres is/was van Nightwish. Het wordt toch niet terug gedraaid.)
Ik werkte tevens aan het verzamelen van pakjes voor mijn Elfje. Ik deed dit jaar weer mee aan de Secret Elf Santa!

In december vierde ik met mijn schoonfamilie sinterklaas. Normaal deden we een lootjes trekken en dan een cadeautje met een gedicht maken. Nu hebben we gekozen om 3 cadeautjes te kopen voor 3 personen van 5,-. Zo krijg je gevarieerde cadeaus en voor ieder zit er wel wat leuks bij. Het idee was zeer geslaagd.
Ik stuurde mijn pakketje weg voor de Secret Elf Santa. Ik ontving tevens mijn pakketje. Deze pakte ik op eerste kerstdag uit! 😀
Ik was heel blij met mijn cadeautjes! Thanks Sonja! En OpperElf voor het organiseren!

Oud en nieuw besloten we eens anders te vieren dan bij ouders thuis of met vrienden. We deden gek en boekten een hotelletje met oud en nieuw arrangement. Ook leuk!

Een jaar waar veel gebeurd is, maar vooral het stoppen met mijn studie was toch wel een besluit wat veel verandering mee bracht.
Voor nu is het helemaal goed gekomen.

Ik ben benieuwd wat 2016 mij allemaal gaat brengen.

Hoe was jouw jaar?

Liefs
Jessica

 

2 gedachten over “Het jaar 2015

Geef een reactie

