Opgemaakt

Opgemaakt – Oktober, November & December 2015

De afgelopen drie maanden heb ik veel producten gebruikt met als doel opmaken. Helaas zijn er ook wat producten ingeslopen die ik niet meer kon gebruiken en weg moest gooien.
Kijk gauw mee met wat ik de afgelopen drie maanden opmaakte.
Ik vertel je gelijk of ik de producten opnieuw zou kopen of juist niet. Achter de producten kan een sterretje staan (*). De producten met een sterretje zijn proefdiervrij.

IMG_20160104_092533

IMG_20160104_092635

  • Kneipp doucheschuim Morning Kiss
  • Kneipp doucheschuim Lavendel
  • Loreal shampoo bij de haarverf

Helaas zijn de eerste twee niet proefdiervrij, jammer! Wat de doucheschuims van Kneipp ruiken echt heerlijk! Die zou ik wel weer opnieuw kopen, ook al zijn ze niet proefdiervrij.

De shampoo van Loreal zat bij de haarverf. Deze gebruik ik eigenlijk niet. Ik heb voorkeur voor natuurlijkere shampoo.

IMG_20160104_092732

  • Zendium classic tandpasta 2x
  • Therme Zen White Lotus douchegel*
  • YesTo Carrots handcrème*

De tandpasta is super fijn. Juist omdat deze zo mild is. Ik kan het je zeker aanraden als je veel of vaak last hebt van mondblaren! Door Elmex te gebruiken, kreeg ik juist mondblaren. Voor mij nu alleen Zendium. Ik zoek nog wel groenere tandpasta’s, maar dat is echt een lastige zoektocht.
De geur ben ik niet zo gek op van Therme. Ik zou deze niet opnieuw kopen vanwege de geur.
De handcrème was super fijn! Het heeft echt een eeuwigheid geduurd voordat deze op zou zijn. Nu is deze eindelijk op!

IMG_20160104_092925

  • Trekpleister mondwater zonder alcohol*
  • Elastiekjes voor mijn beugel 2x
  • Raggertjes van de AH

Mondwater heb ik opgemaakt en stop ik voorlopig met gebruiken. Ik kreeg die tip van de mondhygiëniste. Ik zou er sneller door gele tanden van krijgen en dat vind ik zonde.
De rest gebruikte ik vanwege mijn beugel. Dit heb ik gewoon nodig.

IMG_20160104_093054

  • 2x fairtraide/biologische wattenschijfjes van de AH
  • Avril Lavigne – Wild Rose
  • Christina Aguilera – Red Sin

Ik ben fanatiek geuren aan het opmaken. De afgelopen drie maanden heb ik de geur van Avril Lavigne en Christina Aguilera opgemaakt. Beide geuren heb ik meerdere malen opnieuw gekocht.
Ik zou ze nu niet meer kopen. Hou je van zoet? Dat raad ik je Christina Aguilera Red Sin aan. Avril Lavigne is volgens mij niet meer te koop.
Ik ben gestopt met wattenschijfjes van de Trekpleister te kopen. Deze zijn wel proefdiervrij. Ik ben overgestapt naar de wattenschijfjes van de AH. Deze zijn van de puur & eerlijk lijn en tevens Fair Trade bij Max Havelaar. Daarmee steun je dus boeren in arme landen. Helaas valt AH niet onder proefdiervrij volgens de lijst van Naoki, maar ik steun wel boeren in arme landen.

IMG_20160104_093144

  • Kruidvat quick & easy nagellak remover*
  • Max&More nagelstickers

Ik vond de nagellakremover niet zo fijn in gebruik. Ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die dit heel handig vinden. Ik zou hem niet opnieuw kopen.
De nagelstickers van de Action vind ik van super kwaliteit! Het blijft goed zitten en je moet echt moeite doen om de stickers van je nagels te verwijderen.

IMG_20160104_093234

  • Kruidvat ontharingcrème*
  • Voetencrème van een maskertje

Twee producten die al heel lang liggen te wachten om opgemaakt te worden. Ik gebruik beide al heel lang niet meer, dus die mogen de prullenbak in.

IMG_20160104_093350

  • DemakUp sensitive oogmakeup removerpads
  • Alverde twee fasen make-up reiniger*
  • Alverde reiningsdoekjes wilderose voor de droge huid*

De eerste gebruik ik vooral op vakantie en tijdens weekendjes weg. Helaas ik deze nog open staan en na de vakantie gewoon opgemaakt. Anders zijn de pads na een tijd uitgedroogd en dat zou zonde zijn.
De Alverde make-up remover kreeg ik vorig jaar van mijn Elfje. Ik vond de remover fijn in gebruik en is een stuk natuurlijker dan een gewone make-up remover. Helaas wel te koop in Duitsland bij de DM.
Dit geldt ook voor de reinigingsdoekjes van Alverde. De rozengeur vond ik zelf iets minder.

IMG_20160104_093430

  • Essence I love Extreme volume mascara*
  • Essence I love Extreme crazy volume mascara*
  • Catrice wenkbrauwgel*
  • Alverde oogschaduwbasis*

 

De laatste hebben allemaal een sterretje! Fijne proefdiervrije producten!
De eerste mascara van Essence (zwarte) heeft een harig borsteltje en de andere heeft een kunststof borsteltje. Beide borsteltjes zijn vrij groot. Als je een keer uitschiet zit het borsteltje vol in je oog haha. Dat is wel even iets om rekening mee te houden. De roze vind ik fijner en geeft net meer volume af dan de zwarte.
De Catrice wenkbrauwgel is ook een favoriet. Deze heb ik meerder malen opnieuw gekocht. Ik koop wel de bruine variant. Er is naast de bruine een doorzichtige gel verkrijgbaar.
De Alverde oogschaduw basis is fijn in gebruik. Deze heb ik een aantal alweer opnieuw gekocht. Ik vind alleen de oogschaduwbasis van Essence I Love Stage nog iets prettiger.

 

Dit waren alle opgemaakte producten van de afgelopen drie maanden. Van de 23 producten waren er 11 producten proefdiervrij!! Omschakelen duurt best lang. Ik kies er dan voor om alles eerst op te maken en daarna proefdiervrije vervangers te kopen.

 

Wat heb jij allemaal opgemaakt?

Liefs
Jessica

4 gedachten over “Opgemaakt – Oktober, November & December 2015

  1. Goed bezig met opmaken 😉 Ik maak daar vaak plannen voor, maar vergeet het vervolgens gewoon.

    Laatst wel een eyeliner opgemaakt tot de bodem. Helaas was dat niet de bedoeling, want het gebeurde vlak voor een blogpost die over eyeliner zetten ging, haha! Stom! Gelukkig vond ik nog een andere in huis.
    x

Geef een reactie

