persoonlijk

Project beugel 2.0 – Eind in zicht

Begin oktober 2014 schreef ik waarom ik weer voor een beugel ging. Dat verhaal kun je hier lezen.
Nu praat ik je bij hoe alles is verlopen, maar ook hoe het is om weer beugelloos te zijn.

Ghehehe kennen jullie beugelbekkie nog?

Begin oktober 2014 schreef ik dus de update en een aantal weken later had ik mijn beugel. Ik merkte eigenlijk al snel verandering in mijn gebit. Gaten waar kiezen hadden gezeten, waren geen gaten meer. Alles was bezig om weer een net rijtje tanden te worden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Voor de beugel

Het dilemma waar ik nu mee zit is de kaakchirurg. Ik krijg er gewoon de kriebels van. Bij de een na laatste afspraak kwam dit ter sprake.Β Er werden namelijk foto’s gemaakt om te kijken hoe alles er voor stond en of de wortels allemaal goed stonden. Dat was allemaal in orde. Alleen stond alles zo naar achteren dat het tegen mijn wortels van de verstandskiezen aan staat. Mijn verstandskiezen kunnen ook niet goed doorkomen, want ze liggen schuin/horizontaal in mijn kaak i.p.v. verticaal.
Helaas moest er eerst uitsluitsel komen en werd alle informatie doorgeseind naar de kaakchirurg. De keer erop zou ik meer horen.

De volgende afspraak mocht ik happen voor de spalken achter mijn tanden. Ik weet dat heel veel mensen dit ontzettend vies vinden. Ik vind het wel meevallen. Je moet er op letten dat je tong niet tegen het spul aankomt. De kwarkachtige pasta wordt dan nat en dan krijg je juist die vieze smaak. Dat is mijn tip.
Helaas waren ze vergeten om antwoord te geven of de kaakchirurg nu nodig was of niet. Ik vroeg het nog bij de balie. Nee het was er echt niet. Ze zouden het voor mij uitzoeken en na bellen.

IMG_20150830_093433.jpg
Afgelopen zomer 1,5 jaar mijn beugel

Vlak daarna kreeg ik uitsluitsel via de telefoon. De kaakchirurg wilde mij eerst zien voordat hij echt een antwoord kon geven.
En ja die afspraak moet ik nu nog steeds maken……
December is een hele druk maand met werk en januari staat voor mij in het teken van verhuizen met het werk. Na die tijd ga ik een afspraak maken bij de kaakchirurg.

Ik heb besloten er maar voor te gaan en de verstandskiezen alle vier te laten verwijderen. Ik ga echt proberen om het onder volledige narcose te doen om er in 1 keer vanaf te zijn! Ik vond het trekken van de eerste vier kiezen al verschrikkelijk, laat staan dat ik 2 keer moeten komen voor de verstandskiezen. Dat is niet de enige reden, maar ook dat ik niet weer over 3 jaar een beugel moet, omdat alles verschuift. Het moet maar en Β dan is het ook helemaal klaar.

Voor nu eerst genieten van het moment dat mijn beugel eruit mag en dat is 14 januari. πŸ˜€

IMG_20160114_142030
#smile

Update:
Jaaaa eindelijk. Ik ben zo blij dat mijn beugel er nu uit is. Eindelijk weer rechte tanden en kiezen. Ik heb nu alleen last van het gekke gladde gevoel door met je tong over je tanden heen te gaan. Ik ben heel blij met het resultaat.
Voorlopig zeg ik alleen maar #smile ! πŸ˜›

IMG_20160114_142136.jpg
#smile

Liefs
Jessica

 

 

6 gedachten over “Project beugel 2.0 – Eind in zicht

  1. Wat een fijn gevoel lijkt me dat, om er eindelijk mee klaar te zijn en gladde tanden te hebben! Haha, ik kan nu al niet wachten. Succes bij de kaakchirurg, ik denk dat het helemaal goed komt! Als het goed is geneest het snel en heb je er na een paar dagen al geen last meer van…

    1. Dank je wel voor je reactie. Ik hoop het ook. Voor nu zie ik er al tegenop om een afspraak te maken. Te lang uitstellen kan ik helaas niet doen, want dan krijg ik weer hetzelfde resultaat ben ik bang.
      Een mooi doel voor dit jaar.

      Jij ook succes met de laatste loodjes! πŸ™‚

  2. Hi, ik kan me niet voorstellen hoe het is om een beugel te hebben maar wat een mooi resultaat! Verstandskiezen laten verwijderen is misschien wel prettiger als je het in 1x hebt gehad, maar ik denk na alles dat dit wel goed komt. Succes.

Geef een reactie

