Opgemaakt

Opgemaakt – Januari, februari en maart 2016

De afgelopen drie maanden heb ik veel producten gebruikt met als doel opmaken. Helaas zijn er ook wat producten ingeslopen die ik niet meer kon gebruiken en weg moest gooien.
Kijk gauw mee met wat ik de afgelopen drie maanden opmaakte.
Ik vertel je gelijk of ik de producten opnieuw zou kopen of juist niet. Achter de producten kan een sterretje staan (*). De producten zijn proefdiervrij.

opgemaakt jan, feb, maart 2016

 

  • Melkmeisje douche foam Magnolia
  • Trekpleister crème douche passiebloem*
  • De Tuinen doucheschuim komkommer*
  • Lush showergel Happy Hippy*
  • Kruidvat spa secrets argan oil & rose sample*

Ik vind doucheschuim producten heerlijk om te gebruiken, zo ook deze van Melkmeisje. Het product van Melkmeisje voor een laag prijsje gevonden in de drogist. Deze is ook niet meer te koop. Alleen de doucheschuim van De Tuinen vond ik echt vreselijk ruiken. Na een of twee keer nog normaal, maar daarna rook deze echt niet meer lekker. Wel opgemaakt allemaal.
Mijn favoriet is Lush Happy Hippy met een heerlijke Citrus geur!

  • Lush sample Handy Gurugu*
  • Timotei Organic Delight shampoo met Braziliaanse noten
  • Garnier Nutrisse Ultra Color 4.15 koel kastanje bruin
  • Garnier Nutrisse crème conditioner
  • Essence 24h hand protection balm cookies & almond*

De sample kreeg ik cadeau bij aankoop van Lush producten. De geur vond ik niet zo, dus deze koop ik niet opnieuw.
De shampoo bevatte geen siliconen en parabenen, wel Ecocert gecertificeerd. Ik kocht deze bij de Action. Op zich een fijne shampoo. Het merk valt onder Unilever, maar niks over proefdiervrij te vinden. Het was de hoogste tijd om mijn haren weer te kleuren. Ik ging voor een spoeling in een bruine kleur. Ik vond het tijd voor wat anders. De kleuring deed prima zijn werk. De bijbehorende conditioner maakte ik op. Ik vond deze niet zo fijn, maar goed weggooien is zonde. De handcrème van Essence. Deze kreeg ik twee jaar geleden van mijn elfje cadeau. Super lekker ruikende handcrème. Volgens mij is ie helaas niet meer te koop, anders had ik hem zeker opnieuw gekocht!

  • Zendium Classic tandpasta 2x
  • Elastiekjes voor mijn beugel
  • Fairtraide wattenschijfjes van de AH 2x
  • Kruidvat tandenstokers*

Over de Zendium tandpasta heb ik het al vaker gehad. Van andere tandpasta krijg ik gewoon mondblaren, waaronder Elmex. Vandaar dat deze weer bij de opgemaakt zit. De tandpasta gebruik ik samen met mijn vriend. Zelf blijf ik zoeken naar een groenere tandpasta. De rest gebruikte ik vanwege de slotjesbeugel die ik heb gehad.
De wattenschijfjes zijn niet biologisch, zoals de verpakking vermeldt. Er hoort dan nog een logo van de EU op te zitten, een groen blaadje. Wel steunt AH hiermee de boeren in arme landen d.m.v. het Max Havelaar keurmerk. Ik koop liever dan deze wattenschijfjes om de boeren te steunen i.p.v. de goedkope van de drogist die helemaal niks steunen.

 

  • Hugo Boss – Deep Red
  • L’occitane – Pivoine Flora
  • Max & More nagelstickers*
  • Hema eyeliner in kleur 22*
  • Alverde extreme black mascara*
  • Alverde wenkbraugel in kleur 02 bruin*
  • Beautyblender

Deze opgemaakt weer twee geuren. Hugo Boss was onverwacht ineens op. Jammer, want de geur rook zo lekker! Zoet, maar ook weer niet te zoet. Ook maakte in een mini op van L’Occitane, die was wel oke qua geur. Beide helaas niet proefdiervrij. Ik koop ze niet opnieuw.
De rest was allemaal op. Deze producten koop ik wel vaak opnieuw. Ik zou alleen de volgende keer dit setje nagelstickers van de Action overslaan. Bij het opdoen scheurde alles bij doormidden. Ik ben echt wel beter gewend van de nagelstickers!
Mijn beautyblender was wel toe aan vervanging. Deze had ik al een aantal jaar en goed schoon wilde het ei niet meer. Inmiddels heb ik weer een nieuwe gekocht.

  • Hema moisturising lipstick in kleur 14*
  • Trekpleister ontharing crème*
  • Lush testers Snow Fairy & Buche de Noel*

Dit hele stapeltje gaat regelrecht de prullenbak in. De samples van Lush had ik te lang laten liggen. Ze stinken en gaan weg. De ontharing crème gebruik ik niet en bleef maar liggen. Deze mocht ook weg.
Als laatste iets wat ik echt zonde vind. Het is dat ik het bonnetje niet meer heb anders was ik terug gegaan naar de Hema. Ik maakte de lipstick open en deze rook heel vies. De lipstick bevatte ook allerlei vieze vlekken. Dat terwijl deze gewoon geseald was. Dat was een fail…. Dus ook de prullen in ermee.

  • Ecover soft touch wasverzachter – Amongst the flowers*
  • Colour Catcher doekjes
  • Lichtpuntjes vierkant bijenwaskaarsen*
  • Lichtpuntjes waxinelichtjes bijenwas*

 

Eindelijk bij de wasverzachter kunnen overstappen naar een proefdiervrije en opgemaakt. Ik vind de geur zeker een aanrader. De Colour Catcher doekjes gebruikte ik zelden, dus deze maar opgemaakt in de was. Ik koop ze niet opnieuw.
Als laatste twee producten waar ik nieuwsgierig naar was, maar die enigszins tegen vielen. Ik verwachtte juist dat deze bijenwaskaarsen minder roet zouden afgeven, dat deden ze juist heel erg!
Deze koop ik dus niet opnieuw. Ik schreef eerder een review over (groenere) waxinelichtjes, deze heb ik dan ook gauw weer gekocht.

Dit waren alle opgemaakte producten van de afgelopen drie maanden. Van de 31 producten waren er 18 producten proefdiervrij!! Omschakelen duurt best lang. Ik kies er dan voor om alles eerst op te maken en daarna proefdiervrije vervangers te kopen.

Wat heb jij allemaal opgemaakt?

 

Liefs,
Jessica

7 gedachten over “Opgemaakt – Januari, februari en maart 2016

Geef een reactie

