Opgemaakt

Opgemaakt – April, mei en juni 2016

De afgelopen drie maanden heb ik veel producten gebruikt met als doel opmaken. Helaas zijn er ook wat producten ingeslopen die ik niet meer kon gebruiken en weg moest gooien.
Kijk gauw mee met wat ik de afgelopen drie maanden opmaakte.
Ik vertel je gelijk of ik de producten opnieuw zou kopen of juist niet. Achter de producten kan een sterretje staan (*). De producten zijn proefdiervrij.

 

Dove, Alverde en Timotei

  • Mini deodorant Dove Original
  • Timotei Organic Delight Shampoo – Health en shine voor normaal haar
  • Alverde – reinigingsschuim voor de gevoelige huid
  • Venus Olaz scheermesje

De mini deodorant lag al een tijd in mijn la, bijna op te zijn. Deze af en toe bewust gepakt om op te maken. Ik koop deze niet opnieuw. Timotei kocht ik bij de Action. Fijne shampoo voor mijn haar, is Ecocert gecertificeerd. De gezichtsschuim van Alverde was heel fijn in gebruik. Alverde is NaTrue gecertificeerd. Bij beide producten kom ik er niet achter of ze proefdiervrij zijn. Alvderde volgens mij wel, maar bij Naoki niet in de lijst.
Als laatste een scheermesje vervangen.

Superdrug, The Body Shop, Hotel sample en Kneipp

  • Superdrug – dode zeemineralen masker *
  • Hotel sample bodylotion
  • Kneipp Handcreme – Aloevera
  • The Body Shop mini bodylotion – Shea butter *

Als eerste een masker. Ik gebruik bijna nooit een masker, maar nu had ik eens zin in. Ik ging voor die van Superdrug en deze was prima en proefdiervrij!
Van ons weekendje London nam ik de hotel sample mee. Deze hebben we netjes opgemaakt. Een halfvol flesje achterlaten is ook weer zo ondankbaar.
Kneipp is volgens de lijst van Naoki niet proefdiervrij. Ik had deze nog liggen en netjes opgemaakt.
De mini van TBS heeft echt een heerlijke geur. Het is dat ik niet dol ben op bodylotion of bodybutter. Dus ik koop hem niet opnieuw.

Diesel, Thierry Mugler, Paco Rabanne, Puma

  • Diesel – Loverdose
  • Puma – Orange (?)
  • Paco Rabanne – Black XS for her
  • Sample Thierry Mugler – Alien

Drie geuren maar liefst en een sample. Paco Rabanne heb ik al wat jaren in huis. Dit was mijn eerste echte geur die ik ooit kocht. Ik gebruikte deze bijna niet meer en hij rook niet zo lekker meer als toen. Ik besloot hem op te maken.
De geur van Diesel! Die is zo heerlijk! Je moet wel echt van zoet houden, anders gaat het hem niet worden. Dat zou een geur zijn die ik wel opnieuw zou willen kopen of een andere variant van Loverdose.
De geur van Puma heet volgens mij Orange, althans hij zat in een oranje doosje en op het flesje staat de naam niet….
Niet echt een geur waar ik heel dol op ben. Deze was voor tussendoor en is nu op.
De sample van Alien heeft me overgehaald om de geur ook echt te kopen. Helaas niet proefdiervrij, maar echt een aanrader. (oeps als je langzaam overschakelt naar proefdiervrije varianten…)
Ik probeer ook geen geuren meer te kopen, maar deze eerst op te maken.

Ecover, Zendium, AH, Gum

  • Zendium tandpasta 2x
  • AH borsteltjes / raggertjes 2x
  • Gum Soft-Picks regular / original
  • Ecover Soft Touch wasverzachter ‘Under the Sun’*

In mijn vorige opgemaakt artikel gebruikte ik al een andere geur van dit merk. Deze geur ‘Under the Sun’ vind ik tegenvallen. Op momenten dat je even vergeet dat de was klaar is, ruikt deze geur niet zo lekker meer. Afrader dus, maar wel proefdiervrij.
Twee tubes Zendium opgemaakt. We hadden wat halfvolle tubes her en der, dus deze waren gauw leeg.
De AH raggertjes passen niet door mijn tanden heen, dus deze gaan weg. Mijn slotjes zijn eruit, dus ik kan ze daar ook niet meer voor gebruiken.
De raggertjes van Gum zijn heel fijn en passen goed door de kleine ruimtes in mijn gebit. Enige nadeel de puntjes buigen zo om…. Als mijn voorraad op is, ga ik de variant die wat gebogen is proberen. Tenzij iemand een andere fijne aanrader heeft?

Esscence, Alverde, Kiko

  • Mac gekleurde lippenbalsem
  • Essence I love Extreme crazy volume mascara*
  • Essence liquide ink – The Darks*
  • Essence lipgloss – 24 Just Georgeous *
  • Alverde eyelinner flashing star
  • Kiko Super color eyeliner – 108*

Het product van MAC gebruik ik nooit en ligt al heel lang in mijn la. Deze gaat de prullenbak in.
De mascara is favoriet! De eyeliner van Essence normaal ook. Ik gok dat iemand hem getest of opengemaakt heeft in de winkel. Deze was een beetje stroperig. Heel jammer! [Dus mensen niet openmaken in de winkel, er zijn ook geen testers van. Dit geef je dus een ander cadeau! ]  De eyeliner van Alverde was geweldig! Deze bevatte lichte glitters echt heel tof! Deze was volgens mij een LE geweest en niet meer te koop. Jammer…
De Essence lipgloss besloot ik op te maken. Ik gebruikte deze elke ochtend net voor ik de deur uit ging. Dan gaat het ineens hard. Inmiddels heb ik al een ander lipproduct hiervoor gevonden om op te maken. Deze kleur zit ook niet meer in het assortiment.
Als laatste de KIKO eyeliner. Een super toffe kleur, maar een crime om van je ogen af te boenen. Je kan er zelfs mee douchen en zwemmen….. -.-” Daardoor gebruikte ik deze te weinig. Nu is deze uitgedroogd en rijp voor de prullenbak.

Max&More, Europrofit, Esscence

  • Max & More stempellak *
  • Essence Protectning basecoat *
  • Europrofit nagellakremover

De eerste gaat weg. Een keer gebruikt, maar niet fijn om mee te stempelen. De basecoat heb ik zo goed als opgemaakt. Nu is het vrij stroperig waar ik niks meer mee kan. Wel fijn in gebruik. Nagellakremover, niet heel bijzonder.

Trekpleister, Dr. Hoog

  • Dr. van der Hoog dag en nachtcreme.
  • Trekpleister reinigingsdoekjes *
  • Trekpleister fluid vitamine E *

Bij wilde ik gaan opmaken, maar helaas. Ze waren inmiddels niet fris meer gaan ruiken. Deze gaan de prullenbak in.
De fluid van Trekpleister is niet meer te koop. Deze is na lang gebruik eindelijk op!
De doekjes gebruik om gezichtsmake-up af te halen als ik dit heb gedragen. Ik vind ze redelijk fijn in gebruik.

Kneipp, Super Food, Lush, Treacle Moon

  • Kneipp douchefoam Lavendel
  • Kneipp douchefoam Mint – Eucalyptus
  • Lush – Unicorn Horn *
  • Superfood For Skin – Totally Cheeky Carrot & Mint *
  • Hotel Sample
  • Treacle Moon – Warm Cinnamon Nights *

Ik ben dol op de douchefoams van verschillende merken. Ik merk dat ik de aanbiedingen op dit soort producten moeilijk kan weerstaan, ook al zijn de meeste merken niet proefdiervrij… (oeps…)
Het product van Lush, google het maar eens. Echt een aanrader voor in bad. Volgens mij was deze wel LE en denk niet meer te koop.
De douchegel had ik groots ingeslagen toen deze uit assortiment ging bij Trekpleister. Jammer, want dit merk is dus wel proefdiervrij.  Ik hou niet van zware mint geuren, maar deze valt heel erg mee!
Ook deze hotelsample was aangebroken en meegenomen naar huis. Ik moest deze uiteindelijk heel snel opmaken. In de bodem zat ineens een barst. Voordat het hele flesje leegloopt in de douche, is ook zonde.
De mini van Treacle Moon kreeg ik van mijn Elfje twee jaar geleden. Deze is nu ook op. Dit merk is inmiddels ook proefdiervrij! 😀

andrelon, treacle moon

Superdrug

  • Andrelon mini volume shampoo
  • Treacle Moon mini – douchegel Ginger Morning *
  • Superdrug Tea Tree gezichtscrème *

Drie mini’s die mee waren op vakantie. De shampoo was niet zo heel bijzonder en niet proefdiervrij.
De douchegel is zeker wel een aanrader! Beetje fris en zoet tegelijk! Heerlijk.
De dagcrème heb ik al een paar jaar in huis. Nu vond ik deze er niet zo best meer uit zien. Deze dus bewust opgemaakt op vakantie.

Dit waren alle opgemaakte producten van de afgelopen drie maanden.  Volgens mij is het een record geworden aan producten van alle opgemaakte artikelen. Van de 40 producten waren er 16 producten proefdiervrij!! Omschakelen duurt best lang. Ik kies er dan voor om alles eerst op te maken en daarna proefdiervrije vervangers te kopen.

Wat heb jij allemaal opgemaakt?

 

Liefs,
Jessica

4 gedachten over “Opgemaakt – April, mei en juni 2016

  1. Als je alles van 3 maanden bij elkaar pakt, lijkt het echt enorm veel! Ik kijk meestal maandelijks, maar ik denk dat als ik 3 maanden zou sparen dat ik dan ook een flinke lading zou hebben! Hoewel, deze maand heb ik tot nu toe pas 2 dingen of zo opgemaakt haha! Waarschijnlijk omdat ik de afgelopen maanden veel dingen die al open waren opgemaakt heb. Goed bezig dus 😉

Geef een reactie

