day zero project

DZP#2 – Project 10 Pan

Een project wat? Een project 10 pan. Je selecteert 10 producten die je op gaat maken. Vandaar ook het woordje ”pan”, de bodem raken. Het is meer een Engelse term. Op verschillende plekken heb ik voorraden verdeelt in huis. Er zitten zeker een aantal producten bij die ik eigenlijk al heel lang niet meer heb gebruikt. Dat zijn voor mij de perfecte items om deze te selecteren voor dit opmaak project.

Wil je weten welke producten ik de komende tijd vaker ga gebruiken en verwerken in mijn routines?
Wie weet herken je de verpakkingen nog wel, want sommige zijn zo oud…. 😛

1] Miss Sporty – So matte perfect stay smooth pressed powder in kleur 001 Light

 

 

 

 

Ik heb een korte fase gehad dat ik de poeder gebruikte over mijn foundation. Als ik nu nog foundation gebruik, kies ik ervoor om er geen poeder op te doen. Het hoeft van mij niet per se mat te zijn. Nu heb ik een aangebroken product die maar ligt te verstoffen. Overdag zal ik het niet snel gebruiken, zeker als ik nog moet werken. Ik wil juist wel weer af en toe experimenteren met looks. Daar kan ik dit product goed bij gebruiken. Ik gok dat het nog wel even duurt voordat de poeder van Miss Sporty op is.

2] Rimmel – Natural bronzer in de kleur 021 Sun Light

Als je mijn blog langer volgt, dan weet je dat ik probeer over te schakelen naar proefdiervrije producten. Rimmel is helaas niet een merk wat volledig proefdiervrij is. Wil je hier meer over weten, dan verwijs ik je door de blog van Sophie. Zij legt alles hier heel duidelijk over uit. Inmiddels heb ik de pan, bodem, geraakt. Nu nog helemaal opmaken.

3] Catrice Limited Edition – Revoltaire – smokey eye palette C02 Explosive Combination

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Op mijn instagram liet ik al eens een foto zien dat ik dit product weer fanatiek gebruikte. Nu ligt deze weer stof te vangen. Ik wil hem heel graag opmaken. De andere variant met de groene kleur heb ik ook in mijn stash zitten. Die komt vanzelf een keer aan de beurt om op te maken. Dit is een Limited Edition van best wel even terug. Ik durf geen gokje te wagen. Ken je deze LE van Catrice nog?

4] De golf en slag mousse van Andrélon

Huh? Ja, ik heb nog een Andrélon mousse uit het jaar nul om het even zo te zeggen. Ik gebruik het veel te weinig. Oftewel ik ga dit product bewust opmaken. Wel ga ik het alleen gebruiken op de dag dat ik mijn haar ga wassen. Anders moet ik het elke dag gaan wassen en dat is niet nodig.

5] Labello Volume

Weer zo’n product wat niet meer te koop is. Volgens mij is deze wel heel bekend geweest.
Ik heb er nog een klein beetje inzitten. Zonde om niet te gebruiken. Dit product gebruik ik vaak ’s ochtends voor ik de deur uit ga. Op deze manier komen dit soort verdwaalde producten ook op.

6] Macrovia Body Butter – Marine

 

 

 

 

 

 

 

Deze kreeg ik afgelopen mei voor mijn verjaardag. Ik ben geen fan van bodybutter etc. Ik moet zeggen deze ruikt wel heel lekker. Ik vergeet dit soort producten te gebruiken en ik heb er geen geduld voor.
In mijn voorraad zitten nog meer body producten. Ik hoop in elk geval deze binnenkort op te maken, zodat ik deze voorraad kan verkleinen.

7]  Balea Body Deo Spray – White Diamond

Een aantal jaar terug kocht ik het een en ander bij de DM (Duitse drogist) in Duitsland. Ik heb de deodorant even gebruikt. Eigenlijk is deze het gewoon niet. De geur in combinatie met zweet wordt uiteindelijk zo’n hele vieze geur. Daar pas ik voor. De deodorant is daardoor in de kast beland. Al zou ik deze af en toe thuis na het werk gebruiken, dan komt deze hopelijk ooit wel op.

8] Hema – Strawberry Souffle Cream Scrubgel masker 

Een hele mond vol. Ik ben niet zo’n hele grote fan van maskertjes. Deze kreeg ik ooit voor mijn verjaardag en ligt nu te verstoffen. Maskers die ik wel fijn vind zijn o.a. van het merk Superdrug. Die gebruik ik liever. Deze ga ik tijdens een geschikt moment eens opmaken.

9] Nivea – Intensief Hydraterend Masker

Eigenlijk precies hetzelfde verhaal. Nivea is daarnaast ook niet proefdiervrij.
Dat wordt een geschikt momentje vinden en dit masker daarbij gebruiken.

10] Andrélon Volume Mousse

Ja, dit is weer een mousse uit het jaar nul. Nou oké, bijna dan. Deze is gelukkig wel een stuk leger dan de andere. Daarvoor hetzelfde verhaal. Ik ga hem alleen gebruiken op de dag dat ik mijn haar ga wassen. Dat is ongeveer om de dag of twee dagen. Dan komt de mousse vast wel op.

 

Ik moet zeggen dat dit wel een heel specifiek lijstje is geworden met producten die ik op wil maken. Het ene product zal ik met meer liefde gebruiken dan een ander product.
Ik ga niet bij elk opgemaakt product een berichtje plaatsen. Ik maak één keer in de drie maanden een opgemaakt artikel. Als een product op is, zal ik deze erbij voegen en sowieso linken naar dit artikel.

Hebben jullie wel eens een opmaak project gehouden en nog belangrijker volgehouden?

Liefs,
Jessica

4 gedachten over “DZP#2 – Project 10 Pan

Geef een reactie

