Opgemaakt

Opgemaakt – Juli, augustus en september 2016

De afgelopen drie maanden heb ik veel producten gebruikt met als doel opmaken. Helaas zijn er ook wat producten ingeslopen die ik niet meer kon gebruiken en weg moest gooien.
Kijk gauw mee met wat ik de afgelopen drie maanden opmaakte.
Ik vertel je gelijk of ik de producten opnieuw zou kopen of juist niet. Achter de producten kan een sterretje staan (*). De producten zijn proefdiervrij.

img_20160930_210756

Vanish Oxi Action vloeibaar wasmiddel

img_20160930_210808

Ik ga hier niet veel aandacht aan besteden. Het duurde onwijs lang voordat deze fles eindelijk leeg was. Ik denk dat ik er ruim twee jaar mee heb kunnen wassen. Nu heb ik natuurlijkere wasmiddel van Ecover in gebruik.

Garnier Nutrisse Creme 36 Black Berry

IMG_20160930_210821.jpg

Ik was bezig om mijn haar uit te laten groeien. Ik was ongeveer op de helft, maar toen was ik het zat. Mezelf kennende kan ik het dan niet laten om het te verven. Ik koos voor een niet hele natuurlijke variant. Dit heb ik al eens geprobeerd, maar dat houd helemaal niet. Deze kleur was wat apart. Donker paars/bruin aan het begin en na een aantal keer wassen bruin / rood. Wel voor herhaling vatbaar dus.

img_20160930_210857

Trekpleister reinigingsdoekjes normale huid*
Fijne doekjes zonder allerlei geurtjes of andere gekke dingen. Ik gebruik ze tijdens vakanties, weekendjes weg of als ik veel gezichtsmake-up op heb.

Ebelin wattenschijfjes van de DM*
Hele fijne wattenschijfjes van 100% katoen. Ze komen van de DM in Duitsland. Ik kreeg deze vorig jaar van mijn Elfje. Het is een vrij grote verpakking, dus ik heb er ontzettend lang mee kunnen doen.

img_20160930_211012

Dove Gentle Exfoliating
Ik had vroeger eens een douchegel van Dove, maar dat was geen succes. De geur vind ik gewoon niks. Deze vond ik absoluut niet fijn qua geur. De douchegel is heel dik met lichte scrub. Geen succes dus.

Benecos Shower Gel*
Deze bestelde ik al heel lang geleden bij een webshop. Ik vond dat deze nu wel een keertje op moest. Ik merkte dat dit een vrij neutrale douchegel is met eigenlijk geen geur. Op zich wel fijn voor de afwisseling.

Lush Down The Rabbit Hole*
Tijdens het familieweekend dit jaar hadden we zowaar een bad op de kamer! Je raadt het al. Ik ging twee avonden in bad. Ik zou zeg google even voor het plaatje, want deze zag er heel mooi uit! Een lekkere bath bomb uit de paascollectie van dit jaar. Ik kocht deze afgelopen maart in London.

Lush Dragon’s Egg *
Dit is een favoriete bath bomb van mij. Deze mocht ook mee met familieweekend. Dragon’s’ Egg heeft o.a. een heerlijke frisse citrusgeur. Ik vind het echt een aanrader die ik vaak opnieuw koop. (Ook al heb ik geen bad thuis…)

Mini douchegel van een hotel
Om ruimte te creëren in huis besloot ik ook de mini’s te lijf te gaan. Een beetje standaard douchegel geur. Een mini is meestal snel op.

Greenland Almond milk & lotus shower cream
De samples blijven bij mij maar liggen. Ik heb er nu bewust een aantal in de douche gezet om te gebruiken. Deze rook heel prettig.

IMG_20160930_211104.jpg

Zendium tandpasta Classis & Fresh mint
Zendium is helaas niet proefdiervrij, maar wel een van de weinige tandpasta’s waar mijn vriend en ik mee kunnen poetsen zonder aften (mondblaren) te krijgen. Deze koop ik dan wel weer opnieuw en wissel ik af met natuurlijkere tandpasta’s als ik deze vind.

Aquafresh fresh mint
Een mini tandpasta die ik mee had in het vliegtuig naar London. Gelukkig zit er niet veel in. In een weekend krijg je deze tube niet leeg, maar thuis gekomen heb ik deze netjes opgemaakt.

Elmex sensitive professional
Een mini die we gekregen hebben ergens bij. Elmex is een merk waar we beide niet mee willen poetsen omdat we er aften (mondblaren) van krijgen. Deze mini heb ik tussendoor afgewisseld om op te maken.

Cattier Paris klei tandpasta met citroen
Ik heb al eerder eentje gebruikt, maar deze variant is het dus echt niet. De smaak is in het begin heel zuur en daarna niet echt lekker.
Helaas is het merk niet meer op de proefdiervrije lijst van Sophie. Dit merk ga ik helaas niet meer kopen. Jammer, want de andere tandpasta was wel fijn.

img_20160930_211137

Alverde Shampoo voor gekleurd haar*
Op zich een hele fijne shampoo. Alleen mijn hoofdhuid ging hier best wel van jeuken. Dat was iets minder. Alverde heeft ook fijnere shampoo’s. Deze kan je kopen bij de DM in Duitsland.

Sea-Line anti-roos shampoo met dode zee mineralen*
Sea-Line / Earth Line is een proefdiervrij merk. Deze shampoo gebruikte ik een tijdje op mijn kamer in Haarlem. Vervolgens ben ik verhuisd en belande deze op de plank. Ik wilde hem gebruiken, alleen rook deze niet helemaal meer oké. Toch maar gauw opgemaakt.
Ik zou deze geur niet aanraden, de dode zee mineralen zijn wel heel erg aanwezig. Ik zou eerder een andere variant van dit merk nemen.

L’occitane shampoo sample
Oei deze shampoo rook heel lekker! Alleen jammer genoeg niet proefdiervrij. Dus helaas ga ik deze niet kopen.

IMG_20160930_211156.jpg

Kruidvat mini handcrème*
Een mini die ik mee had naar London. Deze heb ik daarna op vakantie gebruikt. Toen zat er nog een klein beetje in. Terug doen in mijn voorraad is zonde, dus daar maar gewoon opmaken. Een fijne handcrème, geen sterkte geur en voed goed. Een aanrader voor als je op vakantie gaat.

Kneipp handcrème Aloë vera
Gewoon een fijne handcrème met een lichte geur. Deze is helaas uit assortiment als ik het goed zeg. Het merk is ook niet proefdiervrij. Dus geen Kneipp handcrème meer.

Max & More nagelstickers
Ik vind dit soort dingen altijd geinig om uit te proberen. Het bleef er verrassend genoeg een halve week redelijk goed opzitten.
Helaas is dit merk ook niet meer op de lijst van Sophie. Jammer!

IMG_20160930_211224.jpg

Sanex Zero Sensitive
He he deze deodorant is eindelijk op. Ik gebruik bijna geen deodorant meer, omdat ik mijn zweet daardoor juist vind stinken. Gek is dat eigenlijk. Sanex is niet proefdiervrij.

Rimmel London Rita Ora 878 Roll in the grass
Een hele mooie kleur. Zo jammer dat deze kleur eruit is en niet proefdiervrij is.
Er zit nog een heel klein beetje in, maar dat wil er niet uit. Ik heb ook nog verdund, maar deze substantie kan dat niet zo goed aan. Ik voldoe hiervoor gelijk een aan doel van mijn Day Zero Project #2.

Guess Seductive 50ml
Niet proefdiervrij. Wel een hele lekkere geur. Deze gebruikte ik bijna elke dag. Dan gaat het ook heel hard.

IMG_20160930_211322.jpg

Als laatste nog een dagcrème achtig iets. Deze stonk en lag al te lang te wachten om gebruikt te worden. Deze mag de prullenbak in.

Alverde oogschaduwbasis *
Een hele fijne oogschaduw basis. Helaas al heel lang open, de houdbaarheid op de verpakking was dan ook mei 2015….. Er zit ook heel veel in, 15 ml.
Ik zou deze zeker aanraden.

 

Zo afgelopen maanden een keer niet zo heel veel producten opgemaakt. Ondanks dat ruimt het wel lekker op!
26 producten, waarvan 9 proefdiervrije items.

Wat heb jij zoal opgemaakt afgelopen tijd?

Liefs,
Jessica

 

 

 

2 gedachten over “Opgemaakt – Juli, augustus en september 2016

Geef een reactie

