tag

30 day challenge – week 4 ‘Wat zijn je drie gezondste gewoontes?’

Iedere week kun je een artikel verwachten van de ”30 day challenge”. Ik kies er bewust voor omdat 1 keer per week te doen.
Vandaag is de vierde opdracht aan de beurt.
De vorige opdracht 3; ‘Wat is mijn favoriete quote? + uitleg’ vind je hier. Het opdrachtoverzicht vind je hier.

Overigens kan ik van zo’n broodje gezond altijd wel heel erg genieten.

Gezond bezig zijn is niet iets wat bij mij heel hoog staat. Er zijn periodes waar ik er heel erg mee bezig ben. Over het algemeen eet ik gewoon gezond, beweeg ik normaal. Dan zit het wel goed, althans dat vind ik.

Nu de grote vraag uiteraard. Wat zijn mijn drie gezondste gewoontes? Lees gauw meer om dit te weten te komen over mij.

Spontaan een rondje skeeleren.
Alleen bij mooi weer hoor. Vooral in het voorjaar en de zomer heb ik hier altijd heel veel zin in.
Bij mij in de buurt kan je toch wel redelijke rondes skeeleren van ruim vier kilometer. Bij een goede week mooi weer en zin na het werken, ga ik ongeveer drie keer per week skeeleren.

Skeeleren
Skeeleren

Een banaan eten.
Het enige fruit wat ik steeds opnieuw in huis haal dat is banaan. Meestal proberen mijn vriend en ik iedere dag één banaan te eten. Het komt ook wel eens voor dat ik geen bananen haal. Dat zijn ze allemaal te bruin in de supermarkt. Dat is zo vies.

Ander fruit haal ik af en toe, maar dat moet ik het gelijk opeten. Anders blijft het zo een week liggen of langer. Het kan daarna rechtstreeks naar de prullenbak.
Laatst had ik dus kiwi’s gehaald en een laten liggen. Toen waren ze heel bitter, brr…

 

Bijna geen snacks kopen voor in huis.
Nee dit is geen grap. Ik koop af en toe zo’n grote zak chips met kleine zakjes erin. Heel af en toe pak hier een zakje uit. Alleen koekjes komen af en toe in huis. Als we visite hebben of in het weekend voor iets lekkers bij de film.

Een zak kant en klare popcorn kopen we ook nooit. Als we bijvoorbeeld zin hebben in popcorn, dan poffen we in de pan wat mais. Dat blijft lang goed.
Ik denk dat dit zeker wel een gezonde gewoonte is.

 

Wat zijn jouw gezondste gewoontes? Of versta je er iets heel anders onder?

Liefs,
Jessica

5 gedachten over “30 day challenge – week 4 ‘Wat zijn je drie gezondste gewoontes?’

  1. Ik heb een tijdje geleden alweer de 30 Day Challenge ook op m’n eigen blog gedaan, dus altijd leuk om de vragen daarvan ook bij andere bloggers tegen te komen. Mijn eigen gezonde gewoontes zijn dat ik heel veel beweging heb, vrijwel elke dag begin met een appeltje en dat ik sinds een tijdje geen suiker meer in m’n koffie drink. 🙂

    1. Leuk dat je langs komt op mijn blog. Ik zal even een kijkje nemen. Leuk om te lezen dat anderen ook een 30day challenge hebben gedaan.
      Weet je wat ik dan leuk vind om te vragen, smaakt je koffie dan ook anders?
      Mijn moeder is gestopt met suiker in de thee te doen. Bleek toch wel even afkicken te zijn en wennen aan een andere smaak 😛

Geef een reactie

