Fair Fashion

Fair Fashion #3

fair fashion

Een nieuwe rubriek waarbij ik een aantal eerlijke kleding stukken bij elkaar zoek voor een leuk, te gek of tof outfit!
Deze rubriek zal je veel ideeën geven en het laat zeker zien dat ”fair fashion” niet saai is.

 

fair-fashion-collage
Bron: afbeeldingen zijn van de websites zelf.

Deze keer kies ik voor een dagelijks winteroutfit.

Trui Greet de gekkegeit – Geitenwollenshirts – € 49,95 
Ik vind deze webshop enorm leuk. Alleen om de naam al. Ik koos voor een trui met een geit erop. Juist dit maakt het net even mooier dan de basic truien die zij in hun assortiment hebben.
Ik gok wel dat deze items beperkt zijn ingekocht en dat het op = op is.  Je koopt Greet hier.

Top zwart – Hema – € 5,- 
Hema is een aanrader wat betreft basic items. Let er wel op dat je dat investeert in items die van biologisch katoen zijn gemaakt. Niet alles valt hieronder namelijk. De basic items zijn allemaal ongeveer € 5,- per stuk.  Ik schreef eerder al een artikel waarom ik ze fijn vind. Je kan ze in de winkel kopen bij HEMA of online.

Jeans – Lisa Slim Recycled Jeans black – Kuyichi –  €  99,95
Een normale jeans die gewoon lekker zit. Geen overdreven strakke skinny. Deze jeans bestaat voor een deel zelfs uit gerecycled materiaal. Je kan ook kiezen voor de normale zwarte jeans voor € 0,05 cent meer. Ik kies zelf liever voor deze om hergebruik te stimuleren. De Jeans koop je hier.

Leren laars – Pompeya – Panama Jack – € 185,-
Fijn om te weten dat de schoenen in Spanje worden gemaakt met normale werksituatie. Het merk steunt diverse projecten en goede doelen. De laarzen zijn stoer en warm tegelijkertijd. Ideaal om de (koude) winter mee door te komen. Mocht je schoenen kopen van dit merk. Vergeet ze dan niet te onderhouden! Dat verlengd de levensduur van je schoenen. Je kan het merk o.a. kopen bij Nelson en diverse webshops. Panama Jack.

Riem – Alexa Narrow belt – Kuyichi – € 39,95
Een riem om het outfit af te maken. Of beter gezegd die zorgt dat je niet half in je ondergoed beland tijdens het bukken. 😉  De riem koop je hier.

Tas – Sleazy Jane – O My Bag – € 299,-
Een mooie dagelijkse tas gemaakt van duurzaam materiaal. Dat maakt helaas de tas aan de prijzige kant.
Je koopt de tas hier.

Zou jij het volledige outfit dragen? Of gaat je voorkeur naar een bepaald item van het outfit?
Ik zou dit outfit wel in zijn geheel willen hebben, helemaal mijn stijl. 🙂
Als ik echt moet kiezen tussen de items zou ik zeker voor de laarzen en jeans gaan.
Ik heb al een aantal van de HEMA basics in de kast hangen, tops en t-shirts.

De vorige twee outfit pots vind je hier en hier.

Liefs,
Jessica

2 gedachten over “Fair Fashion #3

Geef een reactie

