Opgemaakt

Opgemaakt – oktober, november & december 2016

De afgelopen drie maanden heb ik veel producten gebruikt met als doel opmaken. Helaas zijn er ook wat producten ingeslopen die ik niet meer kon gebruiken en weg moest gooien.
Kijk gauw mee met wat ik de afgelopen drie maanden opmaakte.
Ik vertel je gelijk of ik de producten opnieuw zou kopen of juist niet. Achter de producten kan een sterretje staan (*). De producten zijn proefdiervrij, waar mijn voorkeur naar uit gaat.

Catrice Glam & Doll Fals Lashes mascara*
Een vrij simpele mascara die voldoende zwart afgeeft aan mijn wimpers. Ik vond deze mascara alleen weinig volume afgeven. Ik zou hem dus niet opnieuw kopen.

Labello Natural Volume
Een combinatie van lipgloss en lippenbalsem. Ik had deze al heel lang liggen. Ik heb dit product geselecteerd voor mijn Project 10 Pan om bewust op te maken.
Inmiddels is deze op en mag ie weg.

Alverde Liquid eyeliner*
Ik vond deze eyeliner niet zo fijn. Dit komt ook deels doordat er een vilten puntje aanzit. Een eyeliner met een kwastje heeft mijn voorkeur. De eyeliner was helaas wat aan de waterige kant. Deze koop ik niet opnieuw. Alverde heeft sowieso fijnere eyeliners in het assortiment.

Sleek Eau la Liner
Deze had ik in een bruinrode kleur. Op zich een prima potlood. Je kan ze alleen lastig slijpen en draaien werkt ook niet. Daarom zou ik dit potlood afraden. Qua textuur wel fijn zacht en romig.

Essence I Love Extreme Crazy Volume black mascara*
Een hele fijne aanrader waar ik al eens eerder over schreef. De roze variant met een rubber borsteltje vind ik fijner dan de zwarte variant met een harig borsteltje. Ik blijf deze mascara opnieuw kopen!

Gum Soft Picks original
De raggertjes zijn fijn in gebruik, alleen knakken de raggertjes zo snel om. Totaal niet handig. Ik ga de variant met de bocht erin ook nog uitproberen. De raggertjes halen prima vuil weg tussen de tanden.

Trekpleister interdentale borsteltjes*
De eigen merk variant van de Gum Soft Picks. Deze werken precies hetzelfde. Deze knakken ook snel om.. Dat is het enige minpunt aan dit product.

Neutral gezichtsreinigingsdoekjes
Prima doekjes om mijn make-up te verwijderen. Wel omdat deze voor de gevoelige huid zijn, zijn de doekjes wat droger. Voor een echt grondige reiniging van make-up zijn de doekjes minder geschikt.

AH zachte wattenschijfjes met fairtraide keurmerk
Deze wattenschijfjes bevatten in elk geval het Max Havelaar keurmerk, zodat de boeren voor een eerlijke prijs beloond worden. Deze koop ik dan ook steeds opnieuw. Dit heeft de voorkeur omdat de gewone wattenschijfjes die overal te koop zijn geen keurmerk bevatten of van biologische oorsprong zijn. Als ik dan ergens veel van gebruik, wil ik best iets terug doen.

Zendium Classic tandpasta 2x
De enige tandpasta die we hier in huis gebruiken. Van andere merken o.a. Elmex krijgen we mondblaren. Deze blijven we dan ook opnieuw kopen.

Babyliss olie – Zoeva tester – nog een gezichtsproduct
Deze mogen alle drie weg, omdat ze niet goed meer zijn. Ik gebruik de producten ook niet meer.

The Body Shop Red Musk Eau de Parfum Sample*
Ooh deze geur! Dankzij het Chickstart event mee kennis mogen maken. Deze zat in de goodiebag na afloop. De geur deed me aan een fijne middag en avond denken. Ik heb de parfum dan ook fullsize gekocht.

Indigo Sweetheart for woma
Een zeer goedkoop geurtje van de Action toendertijd. Deze mocht wel een keertje op. Je merkt wel dat dit een goedkoper geurtje was als je hem droeg. Ik wisselde em af door te dragen en als toiletverfrisser te gebruiken. (altijd een tip voor minder lekkere geuren op te krijgen).

Bruno Banani Woman
Een beetje fris/zoet geurtje. Op zich wel prima voor dagelijks te dragen.
Ik zou hem alleen niet opnieuw kopen, omdat er fijnere parfums bestaan en het merk niet proefdiervrij is.

Lovea Protection 30 zonnebrand
Een hele fijne zonnebrand die qua ingrediënten net even beter is voor de huid. Helaas staat het merk niet meer op de proefdiervrije lijst van Naoki. Anders zou ik hem gewoon weer opnieuw kopen. Ik heb er nu nog 1 fles van staan.

Ecover Soft Touch wasverzachter – Amongst the flowers*
Een licht bloemige geur. Een hele fijne wasverzachter en ook nog eens van een bewust merk!

Kneipp Aloë Vera handcrème
De laatste tube van die ik nog had liggen van dit merk. Helaas niet proefdiervrij, want het merk is verder wel heel fijn.

Dove Invisible dry mini deodorant
Geen dierproefvrij merk, wel een mini die nog op moest.

Vier hotelmini’s
Ik wilde mijn stash met samples en mini’s aardig verkleinen. Deze vier zijn op!

Andrélon verrassend volume shampoo mini
Niet proefdiervrij, maar deze moest nog wel op. Op zich een fijne shampoo, alleen shampoos met minder ingrediënten zijn een stuk prettiger voor mijn hoofdhuid.

Kneipp douchefoam Morning Kiss
Ooh die geur is zo lekker! Jammer dat het merk niet proefdiervrij is, anders had ik deze opnieuw gekocht.

Dove mini + hotel mini
Deze twee ook braaf opgemaakt. Alleen die dop van Dove! Verschrikkelijk om die er steeds af te moeten trekken als je handen nat zijn van het douchen. Daar zouden ze echt iets aan moeten doen. Verder gewoon een vrij basic douchegel.

Alverde Douchegel Vanille Mandarijn*
Ooh die is zo lekker! Deze zou ik zo weer opnieuw kopen. Een aanrader dus.

Therme douchefoam Bali Flower*
Altijd al willen weten hoe zo’n douchefoam eruit ziet aan de binnenkant? Nou zo dus! Therme douchefoams zijn zonder gas, zoals die van Nivea of Kneipp. Het laatste restje krijg je er lastig uit. De fles is dan ook met bruut geweld open gemaakt. De geur vind ik zeker een aanrader. Ik zou dan zelf eerder voor de douchegel gaan i.p.v. de foam omdat het laatste beetje er zo lastig uit komt.

 

 

14 diverse samples
Verschillende soorten producten, het een was shampoo en het ander weer bodylotion. Dit maakt de voorraad alweer een stukje kleiner. Helaas had ik sommige producten wel al even liggen. De geur was niet van alles meer zo aangenaam.

 

Ik heb me in de laatste maanden van 2016 vooral gericht op het opmaken van de samples en mini’s in mijn stash. Ik had mezelf verwend met de Rituals advent kalender en daarvoor moest wel wat ruimte vrij komen.

Liefs
Jessica

Geef een reactie

