persoonlijk

Persoonlijk – Dit was mijn 2016

Het eerste kwartaal van 2017 is al bijna voorbij en nu pas mijn terugblik op 2016. Het laatste half jaar is eigenlijk voorbij gevlogen. Ik moest belangrijke keuzes maken. Er was bijna geen tijd voor nadenken en zien wat de gevolgen zijn. Melle van Thankgoditsmonday heeft een leuke printable gemaakt. Ik gebruik de vragen zo om terug te blikken op mijn 2016!

Benieuwd wat er zo drastisch allemaal veranderde? Lees dan gauw verder.

Dit was fantastisch
Yes nooit verwacht, veel over nagedacht en toch gedaan. Ik twijfelde al een bijna anderhalf jaar of ik me niet om wilde scholen van gediplomeerd assistent-drogist verkoopmedewerker naar apothekersassistent. Het medicijnenstukje in de drogist heeft me altijd al mijn interesse gehad. De kennis die je hebt is beperkt en vaak stuur je toch een klant weer weg een deur verder naar de apotheek. Vaak omdat men iets wil nemen wat niet zomaar gecombineerd kan worden met bestaand medicijngebruik. Juist het stukje waarom en de kennis om iemand een goed advies te geven ontbrak voor mij.  Twee jaar geleden was ik al bij een MBO wezen kijken of de opleiding iets voor mij zou zijn. Dit vind ik nog steeds! Rond november heb ik de knoop doorgehakt. Dit gaat het worden. Sowieso wilde ik niet tot mijn pensioen door bij de drogist. Dat zou lichamelijk ook niet haalbaar zijn. Via via heb ik informatie gegaard over het werken in de apotheek. Zodoende had ik ook de mogelijkheid om bij een goede apotheek in opleiding te kunnen tot apothekersassistent. Wat was ik hier blij mee! Ik had niet verwacht dat het zo snel zou lukken. Helaas wordt de opleiding in regio Amsterdam vooral via LOI, Capabel etc. in BBL-vorm aangeboden. Iets wat ik absoluut niet wil. Nu reis ik wekelijks naar Amersfoort voor school, MBO Amersfoort. Ik heb vooraf veel online gezocht naar een BBL variant van de opleiding, wat niet gegeven werd hier in de buurt.
Nu medio april ben ik nog steeds heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt!

Dit was ronduit kut
Ja echt, geloof me. Uitgerekend op oudejaarsavond spontaan last krijgen van flinke buikgriep. Helaas waren we ook niet thuis. Mijn vriend kon me nog net voor middernacht thuisbrengen. Ik heb me in tijden niet zo beroerd gevoeld. Dan kwam het ook nog op een rotmoment. Oud en nieuw was van zaterdag op zondag. Maandag zou ik beginnen bij mijn nieuwe baan. Jeetje dit had ik echt niet verwacht. Ik baalde hier enorm van. Ik begon die week pas op woensdag bij mijn nieuwe baan. Toen stond ik nog half verzwakt te wiebelen op mijn benen. Ik wilde echt niet nog langer thuisblijven. Hier had ik zo’n zin om te willen beginnen.

 

Dit heb ik geleerd
In 2016 kreeg ik de mogelijkheid om bij mijn oude werk nog aan de slag te kunnen als inval eerste verkoopmedewerker (/assistent filiaalmanager). Ik leerde om mijn eigen grenzen te verleggen en mezelf te groeien. Ik vond het heel leuk om deze kans te hebben gehad. Op die manier kon ik laten zien dat ik het zeker in me had om hiermee door te willen. Helaas had ik niet de keus om te doen wat ik zou willen en leuk vind om te doen bij mijn oude werk. Vlak daarna kreeg ik de optie om in het nieuwe jaar aan de slag te kunnen als apothekersassistent. Toch ben ik blij dat ik deze kans heb gehad. Ik heb veel meer gekund dan vooraf gedacht.

 

Hier ben ik dankbaar voor
Het kopen van ons eerste huis. Als je vaste contract op het spel staat vanwege een nieuwe baan, was dit iets waar meer vaart in moest komen. We waren al aan het zoeken naar een koopwoning, alleen kwamen we nog niet veel tegen wat bij ons paste. De woning waar we nu in zitten, gaat halverwege/eind 2018 gesloopt worden. Huren wilde we niet meer. Sowieso was voor ons kopen gunstiger in maandlasten dan in de vrije sector te huren.

Rond deze periode hadden mijn schoonouders net een nieuwbouwhuis gekocht wat nog gebouwd moet worden. Ze wisten dat wij aan zoeken waren naar een koopwoning. Wij kregen dus eerste keus om eventueel hun huidige woning te kopen voordat het in de verkoop zou gaan. Hier hadden we nog even de tijd voor om over na te denken. Toen kwam het moment van mijn nieuwe baan in zicht. We willen hier het liefst vandaag nog morgen weg en liever koop dan huur. Wachten tot het moment van de sloop in een zoektocht naar een koophuis met net een nieuwe baan zagen we niet zitten. Het huis is een ruime eengezinswoning met tuin. Een huis waar we graag naar toe willen gaan. De keus was uiteindelijk snel gemaakt. En heel eerlijk, ik ben er nog blij mee ook! Alles was echt stipt op tijd in orde en getekend. Het verhaal over een goede werkgeversverklaring en tijdnood zal ik je besparen, anders was de koop niet gelukt. ;P

Eind november 2017 gaan we officieel verhuizen. Voor nu is het aftellen geblazen!
Als je in een sloopflat woont die achteruit gaat qua buurt en bewoners is het echt geen pretje. Nog even volhouden dus.

 

Dit neem ik mee naar volgend jaar

Mijn nieuwe baan, opleiding en huis. Twee dingen waar ik echt naar uitkijk om mee aan de slag te gaan. Voor nu pinterest ik er op los voor het nieuwe huis. We willen namelijk nog wel het een en ander verbouwen. De wc gaat naar een andere plek in de gang, de badkamer opnieuw, de oude wc ombouwen tot voorraadkast, alle plafonds eruit en strak wit maken evenals de muren glad stuken. We wonen nu heel klein, een eenkamerwoning van 30m2. Hier hebben we het creatief ingedeeld met ons tweepersoonsbed als hoogslaper, zodat we wel een normale zit- en eethoek hebben. Alle ruimte is volledig benut. Dat zal straks wel even omschakelen zijn naar een eengezinswoning. Daarnaast mogen we ook opzoek naar nieuwe meubels. Een leuke bezigheid voor 2017!

Mijn baan als apothekersassistent zal even wennen en omschakelen zijn in vergelijking met wat ik eerst deed. Het biedt mij voorlopig genoeg uitdagingen. School zal wel even wennen zijn na 2,5 jaar gestopt te zijn geweest. Ik heb er zin in! Doen wat ik leuk vind en wat bij mij past. [Inmiddels is 2017 al even begonnen. Ik ben nog steeds heel blij dat ik deze keuze heb gemaakt. Ik vond het moeilijk om deze keuze te maken. Uiteindelijk doe ik iets waar mijn passie ligt.]

 

Hoe was jouw 2016?

 

Liefs
Jessica

 

4 gedachten over “Persoonlijk – Dit was mijn 2016

  1. Wat een prachtige terublik en wat meeeeeeega leuk en lief dat je mijn vragen hebt gebruikt. HOERA! Ik vind het heel inspirerend om te lezen wat je allemaal in dit jaar hebt gedaan en geleerd. Heel veel plezier alvast met alle nieuwe dingen zoals je nieuwe baan en een nieuw huis. Heel veel plezier!

Geef een reactie

