Uncategorized

Opgemaakt – Januari, februari & maart 2017

De afgelopen drie maanden heb ik veel producten gebruikt met als doel opmaken. Helaas zijn er ook wat producten ingeslopen die ik niet meer kon gebruiken en weg moest gooien.
Kijk gauw mee met wat ik de afgelopen drie maanden opmaakte.
Ik vertel je gelijk of ik de producten opnieuw zou kopen of juist niet. Achter de producten kan een sterretje staan (*). De producten zijn proefdiervrij.

Ecover Wasmiddel voor de gekleurde was*
Een fijn prima proefdiervrij alternatief. De geur is niet heel sterk aanwezig, maar wel lekker.
Ik heb deze nu even ingeruild voor de wasmiddel voor gekleurde was van seepje. Beide zijn tot nu toe erg fijn. Deze zou ik zeker weer opnieuw kopen.

Ecover Soft Touch wasverzachter Amongst The Flowers*
Een wasverzachter met een hele fijne geur. Je kleding ruikt er echt naar als je klaar bent met wassen. Dit proefdiervrije alternatief heb ik al meerdere malen in huis gehaald en blijf ik opnieuw kopen.

Trekpleister Gezichtsreinigingsdoekjes voor de droge en gevoelige huid 2x*
Op zich prima doekjes om make-up mee te verwijderen. Ik merk wel dat mijn huid er wat geirriteerd van word. Deze zal ik niet opnieuw kopen, tenzij ik op dat moment niet zo snel een andere proefdiervrije variant tegenkom.

Rituals Miracle Wipes gezichtsreinigingsdoekjes*
Prima doekjes om te gebruiken. Ik had deze mee tijdens een weekendje weg met mijn vriend. Aan de geur moest ik wel even wennen. Voor iets waar je je gezicht mee reinigt hoeft er van mij eigenlijk helemaal geen geur/parfum in te zitten. Alleen om de hoeveelheid geur/parfum zal ik deze niet opnieuw kopen.

Neutral gezichtsreinigingsdoekjes
Op zich prima reinigingsdoekjes. Alleen zijn deze wat aan de droge kant waardoor je langer moet boenen om je gezicht schoon te maken. Dit merk is tevens niet proefdiervrij. Dat zou ik toch ook al vind ik ze niet fijn voor de Trekpleister/Kruidvat eigen merk doekjes gaan.

Zendium Classis en Mint tandpasta
Helaas voor mij en mijn vriend een van de weinige tandpasta’s die we verdragen. Van o.a. Elmex krijgen we mondblaren. Deze blijf ik sowieso opnieuw kopen. De mint smaak heb ik dan weer in gebruik genomen om uit te proberen. Deze variant bevalt ook goed.

Aquafresh original whitening x3
Deze kon ik een hele tijd terug proberen. Helaas vond ik de structuur en smaak van de tandpasta totaal niet fijn. Mijn mond reageerde er van binnen ook niet heel goed op. Ik heb het een tijd geprobeerd, deze tandpasta mag weg.

Essence I Love Extreem Crazy Volume Mascara*
Yes dit is een van mijn favorieten. Deze blijf ik keer op keer kopen. Deze roze variant bevat een rubber borsteltje. Dat geeft bij mij juist meer effect dan met een harig borsteltje. Ik vind het een aanrader.

Essence I Love Extreem Waterproof Volume Mascara*
De waterproof variant heeft wel weer een harig borsteltje. Deze gebruik op de regenachtige dagen over de Essence I Love Extreem Crazy Volume Mascara, ook alleen geeft deze volume. Alleen weer niet heel veel zwart. Gecombineerd is ie helemaal super. Ook deze vind ik een aanrader.

Essence Rock’N’Doll volume & eye-opening mascara*
Wel proefdiervrij, maar eigenlijk geen effect op mijn wimpers om ze volume of kleur te geven.
Deze ga ik dus niet nog een keer kopen.

W7 Absolute Lashes mascara
Deze zat in een setje die ik kocht. Helaas bij de  eerste keer gebruiken al waardeloos. Geen volume en bijna geen zwarte kleur. Tevens is het merk niet proefdiervrij.

Essence Liquid Ink Bruin & Grijs*
Prima eyeliners met een kwastje. Bruin komt juist wat minder hard over als zwart. De grijze vond ik vooral leuk omdat ie glitters bevat. Ze werken prima, zolang de kwastjes er niet gespleten uit komen. Dan werkt het wat minder zoals het zou moeten. De grijze had ik al wat langer liggen en was wat stroperig geworden. Ik blijf ze opnieuw kopen.

Max Make-up
Deze producten pak ik eigenlijk niet meer. Ik heb ze zelf al wel een aantal keer gebruikt, dus weggeven doe ik niet meer. Het merk van de Action is tevens niet meer proefdiervrij volgens Naoki. De lijst die ik aanhoud met proefdiervrije producten.

Karnemelk Bath & Shower Silky Milk
Jeetje wat een fles was dit zeg om op te maken. Deze van 2L kreeg ik eens voor mijn verjaardag en is nu pas op.
Ik zou deze zelf niet opnieuw kopen. Het is niet proefdiervrij, maar ook de grootte en verpakking is totaal niet handig.

Etos Lime & Mint + Jasmine & Vanilla Shower Foams*
Ooeeh deze geuren zijn beide heerlijk en proefdiervrij. Tevens zijn het handige mini’s voor als je op reis gaat. Deze zaten wel in een geschenksetje die ik heb gekregen.
Echte aanraders dus.

Rituals Happy Buddha Sweet Orange & Cedar*
Zo’n heerlijke frisse douchefoam. Ik hou wel van citrus-achtige geuren. Deze zat in de Rituals Advent kalender van 2016. De geur zal ik zeker een willen halen in fullsize. Eerst mijn stash maar eens minderen.

Lush Tweet Bubbel Bar*
Oeh deze was heel lekker qua geur. Volgens mij was het een voorjaarsdingetje. Deze heb ik al tijden in huis. Tijdens ons weekendje weg was er een bad. Deze heb ik toen opgemaakt.

Twee samples
Beide merken staan niet op de proefdiervrije lijst van Naoki. Ik had nog twee laatste samples die ik op wilde maken. Nu zijn alle samples op!! Dat ruimt in elk geval op in huis.

Schwarzkopf 7 kruiden shampoo
Niet proefdiervrij. Het formaat zitten tussen een normale fles en een mini in. Deze had ik mee op zomervakantie en daarna verder opgemaakt. Deze zou ik niet opnieuw kopen. Mijn hoofdhuid werd er een klein beetje geïrriteerd van.

Trekpleister Interdentale borsteltjes *
Deze raggertjes gebruik ik om tussen mijn tanden goed te reinigen. Ze zijn op zich prima, alleen de puntjes knakken snel om.

Twee overige producten
Een geurtje van de Action die ik nauwelijks draag. De handcreme heb ik al tijden liggen, maar ruikt niet zo lekker meer. Beide gaan weg de prullenbak in.

 

Dit waren weer een boel producten. Uiteindelijk waren 15 van de 33 producten proefdiervrij.

Zitten hier producten bij die jij wel zou willen proberen?

 

Liefs
Jessica

Geef een reactie

